Unatoč teškoj ekonomskoj situaciji, čini se da je Hrvatska i ovo ljeto uspjela privući nove posjetitelje. Prema rezultatima istraživanja koje je provela Visa, vodeći svjetski platežni brand, 60 posto ispitanika je po prvi puta posjetilo Hrvatsku, što je povećanje od 13 posto u odnosu na 2009. godinu
Preostalih 40 posto ispitanika izjavilo je da su uživali u boravku u Hrvatskoj prilikom prošlih posjeta, pa su se odlučili vratiti i ove godine.
Većina ispitanih turista (65 posto) izjavilo je da su u Hrvatsku putovali u vlastitom aranžmanu, dok je preostalih 35 posto koristilo usluge putničke agencije. Iako internet ostaje nadmoćan izvor informacija o Hrvatskoj, istraživanje provedeno 2010. godine otkriva iznenađujuće smanjenje njegova korištenja: 36 posto ispitanika izjavilo je da su putem interneta dobili prve informacije o tome gdje ići na godišnji odmor, dok je u 2009. godini njih 44 posto tražilo informacije putem interneta.
Istraživanje je također otkrilo povećani trend u prepoznavanju hrvatskih televizijskih reklama. 14 posto ispitanih turista izjavilo je da su prve informacije vezane uz Hrvatsku dobili preko televizijskih reklama (u usporedbi sa samo četiri posto u 2009. godini), a šest posto ispitanika prve je informacije dobilo preko različitih turističkih sajmova (osam posto u 2009. godini).
Istraživanje je također pokazalo da gotovo 60 posto turista koristi platežne kartice kao način plaćanja putovanja u Hrvatsku, od čega je 50 posto kartičnih transakcija izvršeno upravo Visa karticama. Kada je u pitanju način prijevoza, istraživanje je pokazalo silazni trend putovanja automobilom do Hrvatske, budući da se samo 30 posto ispitanika (32 posto u 2009. godini, 43 posto u 2006. godini) odlučilo za ovaj način putovanja, usprkos tome što Hrvatska ima vrlo dobro razvijenu cestovnu infrastrukturu. Putovanje zrakoplovom ostao je omiljeni način putovanja te njega odabire 37 posto ispitanika za putovanje do odabrane destinacije. Kada stignu u Hrvatsku, velika većina odsjeda u privatnom smještaju (39 posto) ili hotelima (više od 34 posto), a ukupno ih 46 posto za smještaj plaća karticom.
Nadalje, pokazalo se da uvriježeno mišljenje da neki od turista donose hranu sa sobom u Hrvatsku nije točno. Samo tek nešto više od pet posto ispitanika donosi hranu iz svojih domova, dok većina turista kupuje hranu u lokalnim trgovinama (više od 35 posto) ili jede u restoranima i hotelima (59 posto).
Iako gotovinsko plaćanje još uvijek predvodi u plaćanju hrane (74 posto), čini se da je 25 posto ispitanih turista (što je povećanje od 13 posto u usporedbi s 2009. godinom) svjesno pogodnosti koje im omogućuju kartice prilikom plaćanja hrane. Polovica ispitanih turista koja plaća hranu putem kartica koristi Visa karticu, dok ostali koriste druge platežne kartice.
Velika većina od gotovo 71 posto ispitanika došla je iz zemalja Europske unije. Prirodne ljepote Hrvatske bile su glavni razlog za 65 posto turista koji su odabrali Hrvatsku za svoje ljetovanje, što je povećanje od 12 posto u usporedbi s 2009. godinom. 16 posto ispitanih turista navelo je dobru zabavu kao glavni razlog posjeta Hrvatskoj. Dok je 14 posto turista odabralo posjetiti Hrvatsku zbog niskih cijena, tri posto turista došlo je u Hrvatsku radi dobrih mogućnosti za kupovinu.
Veliki broj stranih turista posjetilo je Hrvatsku s prijateljima (50 posto), dok je 28 posto ispitanika bilo na odmoru zajedno s obitelji. Ovo ukazuje na trend koji govori da sve veći broj turista posjećuje Hrvatsku radi zabave.