Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (HACZ) upozorila je u četvrtak da tvrtka Sea Air, koja je u kolovozu nakon više odgoda počela realizaciju letova iz Osijeka prema Frankfurtu, nije ovlaštena za komercijalni zračni prijevoz putnika i tereta jer nema svjedodžbu zračnog prijevoznika niti operativnu licenciju za takav prijevoz
'Temeljem informacija objavljenih u pojedinim hrvatskim medijima o aktivnostima tvrtke Sea Air kao zračnog prijevoznika, izvještavamo zainteresiranu javnost da ta tvrtka ne posjeduje Svjedodžbu zračnog prijevoznika niti Operativnu licenciju i kao takva nije ovlaštena obavljati komercijalni zračni prijevoz putnika i tereta. Slijedom navedenog, objave u kojima se tvrtka Sea Air predstavlja kao aviokompanija, niskobudžetni avioprijevoznik i slično ne odgovaraju istini jer ta tvrtka do danas nije podnijela zahtjev za ishođenje spomenute Svjedodžbe', poručuju iz te Agencije.
Podsjećaju i da je Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo tijelo nadležno za civilni zračni promet u RH prema Zakonu o zračnom prometu, a nadležna je i za certificiranje i izdavanje licencija operatorima zrakoplova, što Sea Air nema.
Na upit Hine, iz ureda Sea Aira, koji se nalazi u Zračnoj luci Osijek, potvrdili su da nemaju te svjedodžbe i certifikate te da oni nisu avio prijevoznik nego kompanija-posrednik u zračnom prijevozu.
'Da bi bili avio prijevoznik i dobili certifikate za to morali bi imati vlastiti zrakoplov, što nemamo, nego smo za povratne letove na liniji Osijek-Frankfurt, koji su počeli 23. kolovoza, unajmili zrakoplov Boeing 737 od avio kompanije Maleth Aero s Malte', kazali su iz ureda Sea Aira.
Dodali su da je rok tog najma kraj ovog rujna, kao i da im je želja da što prije nabave vlastiti zrakoplov kako bi mogli tražiti potrebne certifikate, jer žele da te letove imaju cijelu godinu.
Nakon više odgoda ove godine, zbog čega je i Zračna luka Osijek upozoravala da ne želi s njima razvijati poslovni odnos, prvi povratni letovi na relaciji Osijek-Frankfurt, koje je posredovao Sea Air i za koje je prodavao karte, počeli su 23. kolovoza, a nastavljaju se, kako kažu, i 29. kolovoza, 1. i 4. rujna, kada će Frankfurtu pridružiti i Stuttgart.
Kapacitet zrakoplova od 136 putnika nije bio popunjen na prvom letu, što kažu nisu ni očekivali, ali putnika ima i karte se prodaju.