Iako imaju 280 zaposlenih, i dalje im nedostaje vozača. U darđanskom Ricardu, koji slovi za vodećeg cestovnog prijevoznika u Hrvatskoj, muku muče s nedostatkom radne snage. Problem je to koji je upravo eksplodirao u Velikoj Britaniji. Milan Vrdoljak, direktor i suvlasnik Ricarda, za tportal objašnjava može li se sličan scenarij dogoditi i u Hrvatskoj zbog nedostatka vozača na tržištu radne snage
'Vrlo je izvjesno to da će se problem preliti i na ostatak Europe jer ljudima nije interesantno biti vozač, a istovremeno je došlo do strože regulative rada. U Velikoj Britaniji to je pojačano zbog Brexita, ali i covida, jer je u tom vremenu došlo do značajnog pada transporta roba i ljudi. Vozači su zbog toga bili prisiljeni promijeniti branšu', objašnjava za tportal Milan Vrdoljak, direktor i suvlasnik darđanskog Ricarda, tvrtke koja slovi za vodećeg cestovnog prijevoznika u Hrvatskoj.
Naglašava da je vrlo teško vratiti ljude kada se jednom odluče za promjenu zanimanja. Nedostatak vozača, dodaje, odrazit će se i na cijenu usluge, kao i povećanje plaća.
Zbog pandemije i Brexita u Velikoj Britaniji stvorio se nedostatak vozača kamiona, što je eskaliralo na benzinskim crpkama. Britanci panično kupuju gorivo jer su naftne kompanije upozorile da nemaju dovoljno vozača cisterni. Na noge se digla cijela britanska vlada pa je mobilizirano 150 vojnika za razvoženje goriva u cisternama.
'Da se kod nas u Hrvatskoj dogodila ova situacija kao u Britaniji, svi bismo rekli da je to moguće samo kod nas. No manjak ljudi vidljiv je svugdje', ukazuje na problem Vrdoljak.
Trenutno je u Ricardu zaposleno 280 ljudi, ali kaže da i dalje ima potrebu za značajnim brojem vozača. Na upit može li konkretnije odgovoriti koliko mu vozača nedostaje, Vrdoljak kaže da je pravu lavinu izazvala njegova nedavna izjava o tome 'da mu sad dođe 100 ljudi, sve bi ih mogao zaposliti'.
'To je generalni problem, a primanja do 15.000 kuna u ovoj branši s dnevnicama su korektna', odgovara nam Vrdoljak, dodajući da se vozači, ljudi koji žive na kotačima, druže na parkiralištima i razmjenjuju informacije.
'Oni bolje poznaju stanje moje firme nego ja', kroz smijeh će Vrdoljak.
Nedostatak vozača u Ricardu do sada su pokušali pokriti ljudima iz susjedstva.
'Nemamo čarobni štapić da bismo riješili problem. Imamo ljude iz BiH i Srbije, no i taj je bazen presušio', govori nam.
Nedostatak vozača, ističe, problem je koji se neće riješiti preko noći.
'Da se to može riješiti plaćom, zar mislite da Britanci to već ne bi napravili?' odgovara nam protupitanjem Vrdoljak s kakvim ćemo se problemom suočiti.
Ova darđanska tvrtka još je 2015. godine počela surađivati sa srednjim prometnim školama u Osijeku i Belom Manastiru, ali, kako je nedavno istaknuto, ni stipendiranje ni osiguranje prakse nisu dali željene rezultate.
'Kad mladi završe to zanimanje, postavlja se pitanje žele li oni to zanimanje doista raditi. Za neke od njih motiv je bio samo taj da dođu do kategorija B i C, odnosno dozvole, ali ne da doista rade taj posao', požalio se tada Vrdoljak. Smatra da nam treba više pozitive jer, kako nam sada kaže, ne možemo svi završiti ekonomiju ili raditi za računalom.
Ricardo je još 2017. krenuo s investicijama, ali su ih morali stopirati zbog gospodarske krize povezane sa slomom koncerna Agrokor, potom je došla i pandemija. No u tvrtki očekuju da će do kraja ove godine otvoriti novu stanicu za tehnički pregled u baranjskom mjestu Bilje.