INTERVJU

Simona Kostrevc otkriva s kojim se izazovima Grupa Petrol danas susreće

14.09.2023 u 18:04

Bionic
Reading

Grupa Petrol, vodeći igrač na tržištu naftnih derivata i energetskih rješenja, suočava se s brojnim izazovima dok nastavlja transformaciju svog poslovanja prema održivijoj budućnosti. Simona Kostrevc, predsjednica Uprave Društva Petrol u Hrvatskoj, otkriva kako se Grupa Petrol nosi s tim izazovima i kako modernizacija prodajnih mjesta i integracija obnovljivih izvora energije igraju ključnu ulogu u njihovoj strategiji

U razgovoru sa Simonom Kostrevc, predsjednicom Uprave Društva Petrol u Hrvatskoj, saznajemo kako Grupa Petrol uspješno spaja najbolje prakse iz svog dosadašnjeg poslovanja s onima Croduxa, čime jača svoju prisutnost na tržištu, istovremeno prateći najnovije trendove i težeći održivijoj energetskoj budućnosti. Saznali smo kako ova kompanija donosi inovaciju i kvalitetu kupcima diljem Hrvatske te kako se nosi s izazovima i ciljevima koje su postavili za sebe u godinama koje dolaze.

1. Otkrijte nam više o procesu strateške obnove deset lokacija iz Croduxove mreže prodajnih mjesta i kako ta modernizacija podržava ciljeve Petrola?

Proces strateške obnove počeo je s ciljem kombiniranja najboljih praksi iz oba svijeta – Petrola i Croduxa, dva društva koja smo uspješno spojili krajem prošle godine. 2023. godine naše smo strateške ciljeve usmjerili na renovaciju i kompletnu obnovu ukupno deset lokacija, od kojih tri uključuju veće rekonstrukcije, a jedno prodajno mjesto će biti potpuno novo. Modernizacijom prodajnih mjesta želimo istaknuti našu posvećenost pružanju vrhunske kvalitete proizvoda i usluga. S daljnjom modernizacijom naše prodajne mreže koju danas čine 202 prodajna mjesta, nastavljamo i u budućnosti kako bismo osigurali da naši kupci uvijek dobivaju najbolju moguću uslugu, prateći najnovije trendove i osluškujući njihove potrebe i želje.

2. Što je sve obuhvaćeno obnovom i modernizacijom i jesu li obnovljena prodajna mjesta usklađena s Petrolovim fokusom na održivost i energetska rješenja?

Uz obnovljeni dizajn koji uključuje prepoznatljivi Petrolov brend, obnova ne predstavlja samo estetsku promjenu, već simbolizira našu duboku posvećenost kvaliteti, stabilnosti i povjerenju. Lokacija Helena Zapad, primjerice, integrira alternativne izvore energije čime potvrđujemo našu predanost zelenijoj, održivijoj budućnosti i energetskim rješenjima koja idu u korak s vremenom. Na novoobnovljenim prodajnim mjestima već su postavljeni e-punjači, a također aktivno radimo na postavljanju solarnih panela na krovove prodajnih mjesta pomoću kojih će Petrol sam proizvoditi solarnu energiju.

3. Spomenuto je ulaganje i u jednu greenfield investiciju. O čemu je točno riječ?

U skladu s našim poslovno-strateškim usmjerenjem, trenutno je u procesu izgradnje greenfield investicija na autocesti A3 Zagreb-Beograd (Dragalić Sjever) gdje Grupa Petrol planira otvoriti novo prodajno mjesto sličnih prostornih dimenzija, moderne arhitekture i prepoznatljivog dizajna.

4. Integracija Petrolove robne marke na obnovljenim lokacijama je sastavni dio Petrolove obnove. Doprinosi li novi dizajn dojmu kupaca o kvaliteti Petrolovih proizvoda i usluga?

S potpuno obnovljenim, moderno opremljenim i inovativnim prodajnim mjestima budućnosti, Grupa Petrol ispunjava obećanje o jačanju vlastite pozicije u Hrvatskoj, u skladu sa strateškom inicijativom – prodajno mjesto budućnosti. Spajajući najbolje od oba svijeta (Petrol i Crodux), cilj nam je postati prvi izbor za kupovinu u pokretu uz izvrsno korisničko iskustvo.

Nova prodajna mjesta su manifestacija naše posvećenosti pružanju vrhunske kvalitete i osjećaja stabilnosti te povjerenja i izgradnji još čvršćih veza s našim kupcima, čime zapravo i doprinosimo pozitivnim poslovnim iskustvima.Naše rekonstrukcije izvode se s misli na budućnost, na prometnu transformaciju koja će uzrokovati da ćemo morati tražiti izvore rasta izvan tradicionalnog posla, što su goriva i derivati. Na svim našim novim prodajnim mjestima velik je naglasak na Gastro programu. To je proizvod gdje uspješno kombiniramo znanje i iskustvo Croduxa i Petrola. Mogu reći da je to manifestacija slogana 'najbolje iz oba svijeta'.

5. Kako visokokvalitetna goriva iz linije Q Max i e-punionice za električna vozila na prodajnim mjestima poput Helena Zapada podržavaju suvremene vozače?

Naša visokokvalitetna goriva osiguravaju optimalne performanse vozila. Prvi u regiji nudimo našim kupcima novu generaciju goriva koje, zahvaljujući inteligentnim molekulama i tehnologiji čišćenja, pruža vozačima ekonomičniju i ekološki prihvatljiviju vožnju.

Uz visokokvalitetna goriva iz obitelji Q Max koja kupci jednostavno mogu kupiti putem aplikacije Na putu, vozači električnih vozila također će imati ispunjene sve potrebe i zahtjeve s e-punionicama koje nude mogućnost korištenja alternativnih izvora energije. Naime, Petrol već provodi aktivnosti u Hrvatskoj na pripremi dokumentacije te ishođenju dozvola za postavljanje solarnih elektrana na krovovima prodajnih mjesta u okviru projekta Petrol Green.

Grupi Petrol je visoko na listi prioriteta i povećanje mreža punionica kako bismo efikasno zadovoljili potrebe brzorastućeg tržišta e-vozila.

6. S obzirom na širenje broja prodajnih mjesta diljem Hrvatske, kako osiguravate dosljedno visoku kvalitetu proizvoda i usluga za kupce?

Zahvaljujući snažnom partnerstvu s pouzdanim dobavljačima, uspijevamo održavati visoke standarde kvalitete proizvoda i usluga na svim prodajnim mjestima. Ali veliku zaslugu za sve naše uspjehe dugujemo izuzetnoj predanosti i profesionalnom radu naših 2 000 zaposlenika. Naš cilj je da bi zaposlenici koji rade u Petrolu bili ponosni na svoj posao i da se osjećaju dobro na svom radnom mjestu. Zato ćemo u budućnosti predano raditi na brendu poslodavca.

7. Nova prodajna mjesta nude raznovrsne usluge, uključujući restoran Fresh i drive-in ponudu iz McDonald'sa. Na koji način spomenute usluge doprinose ukupnom iskustvu kupaca?

Uvođenjem noviteta usluga, Grupa Petrol obogatila je gastronomsku ponudu pružajući kupcima izbor svježe pripremljene hrane te praktičnost s drive-in ponudom, dodatno obogaćen poznatim brendom brze prehrane McDonald's koji, uz postojeću Fresh ponudu, pruža sveobuhvatnu gastronomsku ponudu za različite ukuse i zahtjeve kupaca. Dobro poznata Kava na putu, doživjela je kreativnu transformaciju, reflektirajući bogatstvo ponude i pazeći na raznolike ukuse naših kupaca. Naš je cilj biti najbolji partner na putu.

8. Kakvi su vaši planovi Petrolove prisutnosti u Hrvatskoj i kako vidite Petrolovu ulogu kao ključnog igrača u sektoru energetskih rješenja i održivosti?

Naša je vizija postati integrirani partner u energetskoj tranziciji. Što se tiče investicija, u usvojenoj strategiji do 2025. godine Grupa Petrol za cilj ima rast u svim pojedinim područjima. Ciljevi Grupe Petrol u segmentu zelene transformacije poslovanja su vrlo ambiciozni, ali ostvarivi. Za postizanje ciljeva zelene tranzicije smo odvojili značajnih 35 posto svih naših investicija, s fokusom na obnovljive izvore energije. Trenutno u Hrvatskoj uspješno izgrađujemo tri solarne elektrane s kapacitetom od 22 megavata, koje su trenutno najveće solarne elektrane u regiji koje su izgrađena i čime prednjačimo po pitanju solarnih energetskih projekata. Drugi veliki projekt je Petrol Green kojim opremamo krovove naših prodajnih mjesta solarnim elektranama i želimo naša prodajna mjesta učiniti do 50% samodostatnima. Projekt je trenutno u tijeku u Sloveniji, a u postupku je priprema dokumentacije i ishođenje potrebnih dozvola za proširenje i na Hrvatsku.

9. Možete li podijeliti svoje razmišljanje o važnosti inovacija, održivosti i kvalitete u poslovanju Petrola?

Za Petrol, inovacije, održivost i kvaliteta nisu samo poslovni imperativi, već su i ključni elementi naše korporativne filozofije. Vjerujemo da će ovi principi osigurati dugoročnu vrijednost za naše kupce i zajednicu.

10. Kako planirate podržati rastuću potražnju za električnim vozilima u Hrvatskoj te općenito energetski učinkovitu budućnost?

S obzirom na različite aspekte prometa, Petrol je razvio napredan prediktivni model koji precizno prognozira prometne tokove. Za svaku lokaciju u Sloveniji i Hrvatskoj, pravilno procjenjujemo promet na temelju različitih faktora, uključujući vrstu i trajanje putovanja.Paralelno s tim, aktivno radimo na razvoju internih scenarija za energetsku tranziciju na ključnim tržištima. Fokus nam je prvenstveno na elektrifikaciji putničkog prometa, uz manje izazove u sektoru lakog teretnog prijevoza.

Grupa Petrol nastoji kupcima ponuditi najširi izbor goriva i energenata, a time i mogućnost izbora, bez obzira koje će tehnologije i rješenja prevladavati u budućnosti. Grupa Petrol danas na tržištu ima sveobuhvatnu ponudu – od klasičnih naftnih goriva koja uključuju najsuvremenija rješenja u području aditiva za goriva koja omogućuju značajno smanjenje emisija štetnih tvari u okoliš pa sve do konvencionalnih naftnih goriva poput zemnog plina ili ukapljenog naftnog plina.

Također, temeljito se pripremamo za usvajanje vodika kao alternativnog goriva, s posebnim naglaskom na teški teretni prijevoz, čije se usvajanje očekuje nakon 2035. godine.

11. Kako Petrol planira iskoristiti alternativne izvore energije na prodajnim mjestima poput Helene Zapad kako bi podržao svoju održivu budućnost i doprinio smanjenju ekološkog utjecaja u sektoru energetike?

Djelujući u skladu s visoko postavljenim ciljevima, predviđamo integraciju solarnih i drugih obnovljivih izvora energije na našim prodajnim mjestima. Ovim inovativnim koracima, zahvaljujući predanim zaposlenicima, viziji budućnosti i pomno osmišljenim planovima, uspješno ćemo smanjiti naš ekološki otisak i aktivno doprinijeti održivom razvoju Hrvatske.

12. S kojim se izazovima Grupa Petrol danas susreće?

S ratom u Ukrajini, ušli smo u energetsku krizu koja je sa sobom donijela rast cijena naftnih derivata i energenata. Zemlje EU odgovorile su na krizu reguliranjem cijena kako bi zaštitile svoje građane. Regulacija cijena veliki je izazov za Petrol d.o.o. i cijelu Petrol Grupu jer nam onemogućuje ispunjavanje zadanih ciljeva. I prva polovica ove godine bila je izuzetno zahtjevna te izazovna za Grupu Petrol u Hrvatskoj i nije nam omogućila ostvarivanje postavljenih ambicija i planova. Trenutna uredba Vlade Republike Hrvatske o regulaciji cijena koja je na snazi do kraja godine, primjerenija je i omogućuje Grupi Petrol obavljanje djelatnosti. Smatram da se poboljšala i naša suradnja s donositeljima odluka, i nadam se međusobnom uvažavanju i uzajamnoj komunikaciji u donošenju budućih odluka koje se tiču Grupe Petrol. Unatoč izazovima s kojima se suočavamo zbog navedene Uredbe, vjerujem da ćemo ih zajedničkim snagama prevladati, uz poštovanje, povjerenje te iskrenost. Želja nam je što prije postići stabilnost i profitabilnost poslovanja, na korist svih – kupaca, tvrtki te posljednje, ali ne manje važno, državi.

13. Koja je vaša vizija upravljanja u narednim godinama?

Željela bih istaknuti da je Petrol Hrvatska ključni dio grupe Petrol grupe. Bez obzira na izazove sadašnjeg vremena, ostajemo čvrsto odlučni za daljnje širenje poslovanja u Hrvatskoj. Kombinacijom onog najboljeg iz oba svijeta želimo postati jači igrač u prodaji naftnih derivata, ostvariti veću prodaju dodatne ponude, povećati vrijednost programa vjernosti, jačati prodaju energetskih rješenja, nadograditi veleprodajnu mrežu i investirati u energetskoj tranziciji i proizvodnji električne energije iz obnovljivih izvora.