Splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara u četvrtak je u željezničkom vagonu vozeći se od Splita do Labina Dalmatinskog organizirao radni sastanak o pripremama za ostvarivanje projekta povezivanja željezničkom prugom splitske trajektne luke i Zračne luke Resnika, koja bi na dužini od 26 kilometara zahvatila područje Splita, Solina, Kaštela i Trogira
Krstulović Opara izjavio je novinarima na željezničkom kolodvoru uoči obilaska trase kojom bi se prugom povezale trajektna i zračna luka kako je prošle godine kroz zračnu luku prošlo oko tri milijuna putnika, a kroz trajektnu oko 5,5 milijuna.
"Ovo je ozbiljan posao jer je između trajektne i zračne luke udaljenost 26 kilometara, a pruga bi zahvaćala područje gradova Splita, Solina, Kaštela i Trogira, gdje je više od 350 tisuća stanovnika koji zaslužuju kvalitetniji prijevoz", rekao je Krstulović Opara. Po njegovim riječima, u tijeku je prikupljanje informacija za pronalaženje idejnog rješenja za povezivanje željezničkom prugom splitske trajektne i zračne luke.
"Taj projekt nam se čini najizglednijim od svih ambicioznih infrastrukturnih projekta (na splitskom području) o kojima se raspravljalo na sjednici Vlade početkom svibnja u Splitu," kazao je Krstulović Opara.
S tim u vezi rekao je kako se jutros sastao i s gradonačelnikom Zadra Brankom Dukićem, s kojim je razgovarao o potrebi modernizacije željezničke pruge od Zagreba prema hrvatskom jugu. "Željeznica više ne dolazi u Zadar, a to je upravo zbog nedostatka spoja s prugom do Zagreba", rekao je Krstulović Opara izvješćuući o sastanku sa zadarskim gradonačelnikom Dukićem.
Državna tajnica za promet u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Nikolina Brnjac, koja je danas također bila u obilasku te trase, rekla je kako je to "hvale vrijedna inicijativa" jer se iz godine u godinu povećava promet u splitskoj zračnoj luci. "Pripremamo studiju izvodivosti koja će pomoći da se pronađe optimalno rješenje za povezivanje željezničkom trasom splitske zračne luke s gradom", rekla je Brnjac. Po njezinim riječima, povezivanje željezničkom trasom splitske zračne i trajektne luke vrlo je važan "koncept za razvoj integralnog prijevoza u Republici Hrvatskoj".
"Mi, odnosno HŽ infrastruktura kao upravitelj infrastrukture, imamo što u pripremi što u provedbi oko 2,3 milijarde eura vrijednosti projekata", rekla je Brnjac. Državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić, koji je također bio u obilasku trase, istaknuo je kako je to "ozbiljan projekt" s obzirom na porast broja putnika u splitskoj zračnoj luci. Podsjetio je da se trenutačno radi na proširenju splitske zračne luke, a radovi su vrijedni 400 milijuna kuna, što je, kako je rekao, jedna od najvećih investicija u Hrvatskoj.
"Splitska će zračna luka iduće godine biti na razini zagrebačke i dubrovačke, a idućih godina će rasti promet u splitskoj zračnoj luci te je opravdano razmišljati o njenom povezivanju željezničkom trasom sa splitskom trajektnom lukom u kojoj također raste promet putnika", rekao je Mihotić. Po njegovim riječima, cilj povezivanja splitske trajektne i zračne luke jest iskoristiti infrastrukturu željezničke pruge. "Stručnjaci će raditi na tomu", dodao je.
Na današnjemu radnom sastanku i obilasku trase željezničke pruge za povezivanje splitske trajektne i zračne luke bili su i predstavnici HŽ Putničkog prometa, HŽ Infrastrukture, gradova Solina, Kaštela i Trogira te Splitsko-dalmatinske županije.