‘Upoznao sam jako puno ljudi iz industrije i na jesen dobio priliku raditi na setu televizijskog serijala. To je to, moja srednjoškolska očekivanja su ispunjena...’
VERN je veleučilište koje na početku svake akademske godine uvodi novitete. Ime ovog fakulteta najčešće se veže uz menadžment, ekonomiju, turizam i srodne studije… Istina, VERN ima i ta tri studija, međutim od početka ove akademske godine na tom fakultetu otvorio se i posve novi studij Filmskog, televizijskog i multimedijskog oblikovanja, čijim je uvođenjem VERN prvi put iskoračio u izrazito propulzivno i dinamično područje kreativnih industrija. Budući da su se novinarstvo i odnosi s javnošću na VERNu već ugodno smjestili, pokretanje ovog studija podrazumijevalo je i logičan infrastrukturni iskorak koji će multifunkcionalno uvezati tih nekoliko VERN-ovih studija i omogućiti kvalitetniju i komplementarniju interstudijsku suradnju, a samim time i podići standarde izvođenja nastave za specifične stručne profile.
Prvi korak predstavljalo je uređenje i opremanje suvremenog TV studija za edukacijske svrhe, koji je dosad već povezao studente VERN-ovih studija, kroz suradnju na zajedničkim projektima. Mladi 'filmaši', novinari i svi koji se vole zabavljati ispred i iza velikih i malih ekrana, odmah su pohrlili u novi studio i od prvog dana zagrijali opremu.
‘Nije baš svatko dobio priliku raditi prijenos košarkaške utakmice još u studentskim danima. To je neprocjenjivo iskustvo zbog kojeg sam presretan!’, tvrdi Borjan Cvrtila student preddiplomskog studija Filmskog, televizijskog i multimedijskog oblikovanja, jedan od studenata kojima je novi televizijski studio bio ostvarenje snova. Na VERN se upisao bez razmišljanja, bio je to njegov prvi izbor jer, tvrdi Borjan, ni na jednom fakultetu u Hrvatskoj ne bi dobio što je želio – učiti teoriju i usporedno je primijenjivati u praksi. I to svakodnevno.
‘Upoznao sam jako puno ljudi iz industrije i na jesen dobio priliku raditi na setu televizijskog serijala. To je to, moja srednjoškolska očekivanja su ispunjena... VERN je moj prvi izbor, nisam ni pomišljao na akademiju, jer ovdje osim medijskog obrazovanja mogu dobiti i dozu marketinga te drugih korisnih teorijskih znanja koja će mi pomoći da svoje znanje, ideje i zamisli, prenesene u kreativno djelo, uspješno plasiram na tržište. Postat ću potpuno spreman za tržište rada’ kaže Borjan. Prednost ovog fakulteta, tvrdi, je da sve što čujete na predavanjima odmah pretočite u djelo. Pokret kamere, kadrovi, snimanje, režija… sve to već je isprobao na vježbama ili na ozbiljnim setovima.
‘Osim prijenosa košarkaške utakmice za Premier ligu, snimali smo i TV spot za VERN te sudjelovali na još puno projekata. Poseban je osjećaj kad odmah možeš vidjeti jesi li svladao lekciju ili ti treba još rada i truda', govori te dodaje da jedva čeka dan kad će studenti drugih studija 'došetati' u studio da s njima razmijene iskustva.
No i oni bi od svojih kolega uskoro mogli zatražiti pomoć jer uz TV studio, VERN-ov kompleks studentskih radilišta sastoji se od centara kao što su PointLAB; centar za razvoj znanja i vještina s primarnim fokusom na STEM područje; novinska redakcije s primarnim fokusom na studij novinarstva te Centar za istraživanje tržišta u kojem studenti uz stručno vodstvo surađuju na projektima istraživanja tržišta za potrebe poslovanja tvrtki članica Centra u B2C i B2B segmentu. Ne bismo li točno saznali što pritom rade i na čemu surađuju studenti VERN-a, razgovarali smo i s dr. sc. Dianom Plantić Tadić, voditeljicom centra.
‘VERNov Centar za istraživanje tržišta osnovan je kao interna organizacijska jedinica Veleučilišta VERN' radi provedbe projekata istraživanja tržišta za potrebe poslovanja svojih korporativnih članica. Dakle, od njega, od 2013. kad je osnovan, posebnu korist imaju Veleučilište, studenti, nastavnici i poduzeća – članice. CIT je zamišljen kao centar koji će omogućiti studentima razvijanje njihovih, ponajprije marketinških kompetencija u području istraživanja tržišta. Međutim, odrada projekata istraživanja tržišta za CITove firme – članice, studentima se pritom prizna kao obavljena praksa, što je jedan od primarnih motiva zbog kojih se uključuju u ovakve projekte. ’, objašnjava.
Centar koji je smješten u okviru fakulteta jedinstven je u državi, po čemu se VERN i izdvaja od svojih ‘kolega’. Naime, studenti na ovome fakultetu ne moraju sami tragati za korporacijama, slati CV i čekati odgovor. Od samog početka studija, oni znaju da je njima mjesto u velikim firmama skoro pa zajamčeno. Normalno, samo ako se trude i dobro uče!
‘Svaki projekt angažira u prosjeku četiri do pet studenata, no zahtjevniji projekti angažiraju i do desetak studenata, a u slučaju primjerice longitudinalnog sekundarnog istraživanja praksu na taj način odrađuje jedan student. Svi studenti VERN'a mogu koristiti usluge CITa, ali za projekte CITovih članica selektiram samo one koji su na mojim marketinškim predmetima pokazali svoje znanje i aspiracije u području marketinga (posebice istraživanje tržišta).’, objašnjava Plantić Tadić, napominjući da se i na ovom kao i na drugim fakultetima nagrađuje izvrsnost te da na velike rezultate mogu računati samo oni koji daju svoj doprinos u nastavi. Jer rad, trud i želja uvijek bivaju nagrađeni - tako i na VERN-u.