Dodjela nagrade za EY poduzetnika godina
Izvor: Pixsell / Autor: Dalibor Urukalovic
Dodjela nagrade za EY poduzetnika godina
Izvor: Pixsell / Autor: Dalibor Urukalovic
Vlasnik Atlantic Grupe Emile Tedeschi u uvodnom govoru na svečanosti dodjeli nagrade Ernst&Young (EY) - Poduzetnik godine, održanoj sinoć u zagrebačkoj Laubi, istaknuo je kako se trebaju isticati uspješni poduzetnici kako bi se skinula stigma bačena na poduzetništvo početkom 90-tih godina
Njegov govor prenosimo u cjelosti:
'Izbor EY – poduzetnik godine, zasluženo je lani dobio zavidnu medijsku pažnju, a prije svega je naišao na odobravanje poslovne zajednice, koja je sve svjesnija potrebe promocijevrijednosti poduzetništva i poslovnog upravljanja. U našoj zemlji postoji ne-mali broj značajnih i uspješnih poduzetničkih aktivnosti, o kojima treba više pričati kako bi se afirmiralo poduzetništvo kao izuzetno važna djelatnost. Kako bi se skinula svojevrsna stigma koja je početkom 90. godina bačena na čitav niz vrijednih ljudi i timova kada su naslovne stranice i udarne vijesti preuzeli oni koji su pod poduzetništvom podrazumijevali netransparentno poslovanje, kršenje pozitivnih propisa i visoki stupanj korupcije, suprotno kanonima etike i morala.
Izbor EY je festival uspješnih. Prema svim pokazateljima; rastu prihoda, rastu zapošljavanja, osvajanju novih tržišta, razvoju novih proizvoda i usluga, rastu profitabilnosti, noviminvesticijama, strateškim savezima, rastu društveno odgovornog poslovanja, inovacijama, patentima i akvizicijama. Kako, onda, izabrati najboljeg? Kao i prošle godine, moram naglasiti, svi finalisti (ove godine njih osmoro) su pobjednici. Prošli su strogi selekcijski proces te s punom odgovornošću u ime žirija tvrdim – imamo osam pobjednika. U utakmici gdje se uspoređuje proizvodnja šumskih traktora i kotlova centralnog grijanja, industrija dijelova za automobilsku industriju i maloprodaja, usluge u turizmu i veledrogerija, eko industrija i proizvodnja procesne opreme – kako odrediti tko je najbolji? Jedno je sigurno. Ne možemo pogriješiti. Koga god izaberemo za EY poduzetnika godine s ciljem da nas prezentira na EY svjetskom izboru poduzetnika godine u Monte Carlu od 7. do 12. lipnja, s punim autoritetom i referencama taj će biti pravi ambasador poduzetništva u Hrvatskoj. Još jednom ću ponoviti – govorim o ambasadoru i osam pobjednika!
EY – izbor poduzetnika godine ostvaruje svoj puni smisao. Razvija svijest o poduzetništvu, dokazuje da je moguće uspjeti, da uspješni postoje, da postoji perspektiva, sposobnost, mjera i briga za širu zajednicu. Puna Lauba i ove godine, dokaz je da naša poslovna zajednica ima kapacitet prepoznati izvrsne, okupiti se i zapljeskati najboljima te slaviti svoj, ali i tuđi uspjeh. Samo čovjek koji u uspjehu drugog čovjeka vidi inspiraciju, prostor za napredak, mogućnost učenja i novi motiv – jest sretan čovjek. Samo timovi koji su u stanju učiti na izvrsnom rezultatu drugog tima, imaju šansu u budućim utakmicama. U izboru EY nema pobijeđenih. Dokaz da je tome tako je i u činjenici da je pet od šest prošlogodišnjih finalista danas s nama. I šesti bi bio večeras u Laubi, da nije spriječen poslovnim putovanjem u inozemstvo. To potvrđuje da smo prošle godine zasadili stablo koje se dobro prima, stablo koje traži i svijetla i vode, ali stablo koje nam je izuzetno važno u izgradnji naprednog, slobodnog i neopterećenog društva, bogatog i sretnog koje će voditi računa o potrebitima, koje će formirati šumu, tako važnu za zdravlje našeg društva i države
Izbor EY je dokaz da se može obuzdati ego, da možemo bez podjela na stare i mlade, na male i velike, na lokalne i međunarodne, na proizvođače i davatelje usluga. Prošlogodišnji izbor Alana Sumine i Zorana Vučinića, osnivača Nanobita za poduzetnike godine bio je odličan izbor, a posebne nagrade koje su dobili gospodin Alojzije Šestan za međunarodno postignuće i Mate Rimac za tehnološku inovativnost, nisu bile samo utješne nagrade, već je žiri ispravno postupio naglašavajući posebno taj aspekt njihovog doprinosa.
Pobjednicima čestitam, svim poduzetnicima želim da im ove kolege budu dokaz da je moguće bolje i više, te sam uvjeren da će uz pomoć medija i mlade generacije dobiti uvid u poduzetničke poduhvate, i to na način da im se približe trud i ulaganja, pa i frustracija i propadanje na tom putu ka vrhu, uvijek većem i često teškom. Vrhu gdje uspjeh neće biti banaliziran, već će stvaranje novih vrijednosti i održivost, društveno odgovorno poslovanje -ne kao fraze već djela, biti ono što će biti u fokusu.
Poduzetništvo nije bauk, nije neprijatelj, nije suprotstavljeno građanima, a pred poslovnom elitom je obaveza u stvaranju bogatijeg i sretnijeg društva, društva u kojem vladaju moral, znanje i pozitivan odnos prema ljudima i prirodi', rekao je Tedeschi.