Nakon borbe s teškom bolesti u 79. godini preminuo je austrijski milijarder Dietrich Mateschitz, suosnivač austrijske tvrtke za energetska pića Red Bull. Ostat će upamćen kako jedan od najvećih investitora u profesionalni sport. U njegovom vlasništvu su bili brojni sportski klubovi, od nogometnih u Salzburgu i Leipzigu, do F1 momčadi
Mateschitz je rođen godinu dana prije kraja Drugog svjetskog rata u austrijskoj pokrajini Štajerskoj. Nakon razvoda roditelja odrastao je bez oca. Škola mu nije baš išla te je s mukom maturirao, a diplomirati ekonomiju uspjelo mu je tek nakon deset godina.
Prije pokretanja vlastitog biznisa bio zaposlen u Unileveru, danas gigantu proizvoda za široku potrošnju, gdje je radio na prodaji deterdženata. Nakon toga se prebacio u njemačku kozmetičku tvrtku Blendax za koju je prodavao istoimenu pastu za zube.
Obiteljskih korijena negdje s naših prostora (otac mu je navodno bio iz Maribora) Mateschitz je za sebe govorio da je 'kozmopolit iz Štajerske'.
Red Bull je nastao nakon što je Mateschitz početkom osamdesetih, na jednom od svojih poslovnih putovanja, na jugoistoku Azije naletio na tajlandsko energetsko piće Krating Daeng (crveni bik) koje je prodavao poduzetnik Chaleo Yoovidhya.
Nakon tri godine provedene na razvoju recepta, marketinške strategije i svega ostalog dvojac je 1987. lansirao Red Bull na austrijskom tržištu. Kao stručnjak za promociju Mateschitz je u uspio, takoreći samostalno, stvoriti svjetsko tržište energetskih pića.
Danas Red Bull zapošljava više od 13 tisuća ljudi u 172 zemlje i prodaje gotovo 10 milijardi limenki godišnje, ostvarujući promet od oko 8 milijardi eura.
Mateschitz se većinom držao daleko od medija i krugova bogatih i slavnih, no 2017. dao je jedan od rijetkih intervjua austrijskom Kleine Zeitungu. Tada je oštro kritizirao austrijske i njemačke vlasti radi politike otvorenih ruku tijekom izbjegličke krize 2015. godine. 'Nitko od ljudi koji viču 'dobrodošli izbjeglice' (..) ne pripremaju vlastite sobe kako bi ih ugostili', kazao je Mateschitz koji je također kritizirao 'takozvane međunarodne elite' i političku korektnost.
Na tom tragu se nalazi i jedna od emisija austrijskog televizijskog kanala Servus TV, u vlasništvu Red Bulla, koja je postala poznata kao platforma za medijsku prisutnost osobama s krajnje desnog političkog spektra.
Red Bull je poznat po snažnim vezama s mnogim tzv. ekstremnim sportovima i općenito velikim brojem sportaša koje sponzorira u gotovo svim mogućim sportskim aktivnostima. Prema pisanju medija još prije desetak godina Red Bull je sponzorske ugovore imao potpisane s čak šest tisuća sportaša.
Danas je kompanija možda najpoznatija po svojem sudjelovanju u Formuli 1. Osim automobilizma Red Bull je vrlo aktivan i u nogometu gdje kontrolira klubove u Austriji, Njemačkoj, Brazilu i Sjedinjenim Američkim Državama. Kompanija je također vlasnik dvaju klubova hokeja na ledu u Njemačkoj i Austriji. U želji da naglasi mladenački imidž Red Bull aktivno sudjeluje i u promociji i podršci elektroničkih sportova.
Samozatajni milijarder je posljednjih desetak godina kupovao brojne vile i dvorace u austrijskim Alpama. Nekretnine je uzimao od crkvenih vlasti ili aristokratskih obitelji koje si nisu mogle priuštiti održavanje.
O Mateschitzovu privatnom životu se vrlo malo znalo. Rijetko je davao intervjue novinarima i uspio je svoj privatni život zadržati po strani. Nikada nije ženio i ima jednog sina Marka Mateschitza, rođenog 1993. godine.