TELEKOM KONFERENCIJA

Tomašković: 'Zbog pritiska na industriju, više cijene su neizbježne!'

06.02.2015 u 12:43

Trendovi u telekomunikacijama u 2015.

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec

Bionic
Reading

U okviru konferencije 'Trendovi u telekomunikacijama u 2015.' (organizatori tjednik Lider i konzultantska tvrta PwC) održan je već tradicionalni panel čelnih ljudi telekom operatera u Hrvatskoj, a on je pokazao kako se vodeće telekom kompanije u Hrvatskoj nose s tržišnim trendovima, regulatornim izazovima, promjenom navika i očekivanjima kupaca. Dobra infrastruktura, regulacija tržišta, erozija cijena, borba s OTT (over-the-top) igračima (poput WhatsApp-a i Vibera) i zadovoljstvo korisnika ključne su riječi koje su dominirale panelom

'Preuzeo sam funkciju predsjednika Uprave Hrvatskog Telekoma prije nešto više od godinu dana. Otada smo smanjili troškove, broj menadžera za trećinu, a cilj nam je cijelu organizaciju učiniti agilnijom, usmjerenijom na kupce. Naš program transformacije nije zaustavljen i nastavit ćemo ga i u 2015. Znamo da nismo najbolji kada je u pitanju zadovoljstvo korisnika, ali radimo na tome. Lansirali smo i bržu mrežu, prvi smo na tržištu, imamo najbolju raspoloživu tehnologiju', kazao je predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković.

Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Vipneta, koji je na ovu funkciju došao prije pet mjeseci, kazao je kako se od njih očekuje da investiraju u Hrvatsku, a istovremeno regulacija i propisi ograničavaju njihove mogućnosti.

Viktor Pavlinić, član Uprave Tele2naglasio je kako je ovaj telekom jedini koji raste po prihodu iz kvartala u kvartal. 'Pozicionirali smo se na tržištu u cjenovnom aspektu kao najbolji. Kapitalizirali smo činjenicu recesije, ali ne mislim da je to dobar trend. Pragmatični smo po pitanju investicija; nismo avanturisti, već investiramo kada mislimo da je tržište spremno', kazao je Pavlinić i dodao kako u budućnosti svakako treba više raditi po pitanju iskustva kupaca.

Dvorjančanský je dodao kako Vipnet drži prvo mjesto po zadovoljstvu kupaca u fiksnoj i mobilnoj telefoniji, na što mu je Tomašković kazao kako Bonbon, mobilni brend Hrvatskog telekoma, prema istraživanjima tržišta ima najbolje korisničko iskustvo na hrvatskom tržištu, te da lani Tele2 nije imao najbrži rast.

Saša Kramar, predsjednik Uprave Iskon Interneta, dodao je kako još uvijek ima puno posla u njihovom core biznisu.

'Postoji još puno mogućnosti na tržištu koje nismo iskoristili. Rast postoji, ali je usporen', kazao je Kramar i najavio da Iskon planira uvesti i nove usluge.

Tomašković je naglasio da cijene telekom usluga ne mogu dugoročno ostati ovakve.

'Hrvatsko tržište ima cijene 25 posto ispod prosjeka EU-a. Dakle ne plaćamo više. Postotak prihoda koji trošimo na telekom usluge veći je jer su naše plaće male. Vani nećete naći ništa bolju kvalitetu ni tehnologiju. 'Dumpiramo' cijene, a to dugoročno nije dobro. Možete očekivati veće cijene telekoma u budućnosti', najavio je Tomašković i dodao kako makroekonomska situacija ima snažan pritisak na telekom industriju.

Osvrnuo se i na tržište pametnih telefona.

'Jučer sam se vratio iz Nizozemke, u kojoj je penetracija smartphonea 95 posto, a u Hrvatskoj je ispod 50 posto. Uzimajući u obzir makroekonomsku situaciju, još uvijek postoji praznina koja nas usporava', istaknuo je Tomašković.

Pavlinić iz Tele2 kazao je kako je rast kupaca svake godine sve veći i veći. Istaknuo je i kako je penetracija smartphonea u Tele2 oko 65 posto.

'Ne ulažemo u 4G. Naš oprezan pristup pokazao se dobrim jer tržište još nije spremno', smatra Pavlinić.

Kramar smatra da mnogo više ljudi gleda televiziju nego što je to prije bio slučaj.

'U ovom području stoga postoji velik potencijal za rast u budućnosti', dodao je Kramar. S njim se ne slaže Dvorjančanský, a on je kazao kako 'milenijska generacija' dva sata dnevno provede uz TV, a čak šest sati uz web sadržaj.

Tomašković je ukratko prokomentirao i ulazak Hrvatskog Telekoma u energetski sektor.

'Teško je kada tvrtka istupa iz core biznisa i kroči u drugo područje. Kada smo se odlučili za to, stvari smo pokušali sagledati iz druge perspektive; cilj nam je bio povećati lojalnost kupaca prema našem brendu', kazao je Tomašković i dodao kako je još uvijek prerano govoriti o rezultatima ulaska u energetski sektor.

'Usmjeravanje na kupce je ključno', zaključio je Tomašković.