Promet u trgovinama na malo u Hrvatskoj treći mjesec zaredom bilježi pad na mjesečnoj razini, što ukazuje da se ekonomska kriza već počela konkretno osjećati i u maloprodaji. Potvrdu za to stiže i od samih trgovaca koji tvrde kako je kriza zahvatila malopr
Strah od gubitka profita i kupaca natjerao je trgovce na promjenu strategiji i pripremanje scenarija za kriznu 2009. godinu. To se odnosi na spremanje većih proračuna za marketing koji će biti jedan od alata da se pod svaku cijenu zadrži kupca, koji će u krizi racionalnije trošiti, piše Jutarnji list.
Trgovci, prema najavama, za iduću godinu planiraju jače marketinške akcije, razne akcije nižih cijena, a ono što je posebno zanimljivo je i to da bi zbog promjene ponašanja potrošača trgovine i vizualno mogle drukčije izgledati. Naime, kako se fokus potrošnje bude selio i kako će se manje kupovati luksuzni proizvodi, trgovine bi mogle izgledati drukčije, a veći prostor na policama dobit će upravo nužne i tražene životne potrepštine te jeftiniji proizvodi, dok bi luksuznija roba mogla biti premještena na nešto manje vidljivija mjesta, kaže direktorica sektora trgovine HGK Milica Rakuša Martulaš
Potvrdu da se spremaju nove strategiji u trgovini dobili smo iz Konzuma, ali i iz Magme koja je objavom devetomjesečnih rezultata priznala da je kriza stigla u njihovu maloprodaju.
U Konzumu ističu da se već osjeti smanjena prodaja luksuznih proizvoda i pojedinog asortimana, primjerice potrebština za kućanstvo. Potvrdili su nam da imaju spreman scenariji za slučaj da se kriza produbi i jače osjeti.
'Ne razmišljamo o otpuštanju zaposlenih, a kada je riječ o investicijama, smanjit ćemo njihovu razinu dok ne vidimo kao će se razvijati situacija', kažu u Konzumu. U Magmi, pak, tvrde kako se pad kupovne moći počeo osjećati te da potrošači kupuju cjenovno prihvatljivije brendove, zbog čega već mijenjaju strategiju.
'Tijekom ove godine promijenili smo sadržaj 13 trgovina, a četiri trgovine smo zatvorili
Nastavit ćemo resturukturiranje pa će do kraja 2009 godine čak 30 posto maloprodajne mreže biti izmijenjeno i prilagođeno zahtjevima tržišta. To konkretno znači da ćemo zamijeniti skuplje premium brendove s cjenovno prihvatljivijima vlastitim brendovima', kažu u Magmi, u kojoj namjeravaju pojačati i marketing kako bi zadržali kupce i profitabilnost.