Udruga Glas poduzetnika, Udruga Hrvatski nezavisni izvoznici softvera (HNIS/CISEx) i Udruga eCommerce Hrvatska u petak su pozvale na uključivanje sektora trgovine u javne pozive za digitalizaciju u sklopu NPOO-a.
Udruge su u priopćenju izrazile neslaganje jer, prema informacijama koje imaju, sektor trgovine neće biti uključen u javne pozive za vaučere za digitalizaciju (R3 I2) te za bespovratne potpore za digitalizaciju (R3 I3), a čija se objava očekuje ovih dana.
"Ne slažemo se s informacijom da cijeli sektor neće biti uključen u javne pozive za digitalizaciju", poručili su iz udruga, ocjenjujući to diskriminirajućim te u srazu s Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.- 2026. godine, jer se u istom dokumentu sektor trgovine ne navodi kao neprihvatljivo područje.
"Štoviše, izrijekom se navodi stimulacija ulaganja u razvoj e-trgovine, kao i potreba za osuvremenjivanjem trgovine. Smatramo da je u potpunosti apsurdno da je trgovina isključena iz digitalizacije te ne postoji nijedno racionalno objašnjenje za ovu situaciju", istaknuto je u priopćenju.
Udruge su stoga upitale koji je temelj za izuzimanje sektora trgovine iz navedenih poziva NPOO-a, a dopis su poslale i Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja koje provodi te javne pozive, a reakciju još čekaju.
Podsjetili su da je zadnji javni poziv financiran iz EU-a, koji je omogućavao prihvatljivost u sektoru trgovine, bio daleke 2014./2015. godine, a riječ je o javnom pozivu za sufinanciranje uvođenja IKT-a u poslovanje.
Iz udruga su istaknuli i da postoji statistička podloga koja ukazuje da je sektor trgovine pogođen recentnim krizama, poput covid-krize, te da je njegovu otpornost itekako potrebno jačati u kontekstu spremnosti na buduće moguće krize.
"Stojimo kod toga da bi Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja trebalo uključiti sektor trgovine u javne pozive za digitalizaciju, budući da je trgovina jedna od glavnih grana gospodarstva", poručili su.
Direktor tvrtke WEB Marketing Hrvoje Nekić smatra da izbacivanje određenih gospodarskih grana kao što je trgovina nije u skladu sa svrhom NPOO-a.
"Mnogi poduzetnici će, s obzirom na neizvjesnu situaciju, dobro razmisliti da li ulaziti u investicije pa bilo kakva ograničenja i kruti kriteriji potencijalno mogu dovesti do demotivacije što može dovesti i do neiskorištavanja sredstava koja su nam na raspolaganju, što bi bila velika šteta", izjava je Nekića koja se prenosi u priopćenju.
Udruga eCommerce Hrvatska osnovana je 2015. godine i broji više od 500 trgovaca, a njen predsjednik Marcel Majsan je istaknuo da je internetska prodaja doslovno procvala u zadnje dvije godine, zahvaljujući i pandemiji, novim navikama kupaca, ali i djelovanju udruge, kojoj je glavni cilj povećati povjerenje u trgovinu putem interneta.
"S druge strane, Ministarstvo gospodarstva u isto vrijeme nije napravilo nikakve akcije koje bi potaknule razvoj e-commerce poslovanja, te stoga smatramo da je davanje potpora za digitalizaciju najmanje što mogu učiniti za naše trgovce", poručio je Majsan.