održivost i konkurentnost

Turistička 2024. rekordna po svim rezultatima: Takva može biti i 2025., uz dozu opreza

19.12.2024 u 12:39

Bionic
Reading

Turistička 2024. bila je iznimno uspješna s rastom svih pokazatelja, a slična bi mogla biti i 2025. uz oprez i mudrost pri formiranju cijena, poručili su u četvrtak s konferencije za medije ministar turizma i sporta Tonči Glavina i direktor HTZ-a Kristjan Staničić

Glavina je rekao da će 2024. godina završiti s više od 21 milijuna turista i oko 108 milijuna noćenja, što su porasti od tri i jedan posto u odnosu na 2023. godinu. 'Porast se očekuje i od prihoda od turizma', kazao je.

Turističku 2024. je ocijenio rekordnom po rezultatima, posebno onima u pred i posezoni. To je prema njegovim riječima cilj svih dokumenata i planova - da Hrvatska postane cjelogodišnja održiva destinacija. Stoga je bitnim označio nastavak reforme k transformaciji turizma u zemlji koja zna njime upravljati.

To se prema njegovom mišljenju postiže i donošenjem paketa zakonskih izmjena ove godine kojim se rješava jedan od najvećih izazova - neodrživost postojeće strukture smještajnih kapaciteta.

'Nisu održivi objekti koji rade 60 dana u godini odnosno samo sezonski, nego radimo sve da se što više ljudi ozbiljno bavi turizmom cijele godine, da se ne iseljavaju, ne napuštaju gradove i ne prosvjeduju protiv turizma', naglasio je Glavina.

Apel za cjenovnu konkurentnost

I on i Staničić su ponovili apel za oprez i mudrost s cijenama, kako bi Hrvatska zadržala cjenovnu konkurentnost odnosno dobar omjer cijene i kvalitete.

No, iako se ne mogu miješati u cijene pojedinih dionika, niti ih natjerati na spuštanje, jer ih određuju ponuda i potražnja, ipak smatraju da i pri investicijama koje donose porast kvalitete i dodanu vrijednost treba paziti da primjerice usluge u hotelu s četiri zvjezdice budu slične takvima u konkurentskim zemljama.

Govoreći o tome, Glavina je rekao i da je najveće, ali neopravdano povećanje cijena ove godine bilo kod sezonskih objekata u ugostiteljstvu, smještaju, i na plažama, koji rade oko tri mjeseca ljeti, a cilj je da se broj takvih smanji jer ne pridonose razvoju ni održivosti.

Agresivna konkurencija

'Konkurencija je za 2025. vrlo ‘agresivna’, u promociji, puno ulaže, a nadmetat će se i cijenama koje će za Europljane biti prioritetne pri odabiru destinacija za odmor i putovanja', istaknuo je Staničić.

Najavio je da će HTZ nastaviti snažnu promociju u idućih nekoliko mjeseci na mnogim tržištima, sajmovima, prezentacijama i sl.

Glavina je još iznio da je Ministarstvo turizma i sporta zbog svih planova i važnosti ta dva sektora dobilo jedno od najvećih povećanja proračuna, od oko 40 posto u odnosu na 2024., u čemu je samo za sport povećanje oko 30 posto.