Potrošači su tužili McDonald's i Wendy's tvrdeći da njihovi hamburgeri izgledaju puno veći nego što zapravo jesu, prenose britanski mediji.
U grupnoj tužbi dva su diva brze hrane optuženi za nepoštenu i prevarantsku trgovinsku praksu i traži se kazna od 50 milijuna dolara zbog prevare kupaca, prenosi BBC.
Lanci nisu željeli odmah komentirali slučaj koji na društvenim mrežama privlači veliku pažnju.
Njihov suparnik Burger King je u ožujku dobio sličnu tužbu s Floride, od istih odvjetničkih tvrtki koje zastupaju i tužbu protiv McDonald'sa.
Reklame kompanija su "nepoštene i financijski štetne za potrošače jer dobivaju obroke koji su puno manji od obećanog", stoji u tužbama.
"Postupci su posebno zabrinjavajući u vrijeme inflacije, vrlo visokih cijena hrane i mesa, kada mnogi potrošači, a posebno potrošači s nižim primanjima, imaju financijskih problema", dodaje se.
U tužbi protiv McDonald'sa i Wendy'sa navodi se da su hamburgeri koje prikazuje marketing barem 15 posto veći nego u stvarnosti. U tužbu su uključene i neke od reakcija na društvenim mrežama, koje negodujući prozivaju kompanije.
"Izgledaju malo tužno... nisu kao na slici", rekao je jedan kupac na YouTubeu za hamburgere, kojeg se citira u tužbi za Wendy's Bourbon Bacon Cheeseburger.
"Bit će to mali burger, ljudi. Samo vam izravno govorim što možete očekivati da ne biste bili razočarani poput mene", rekao je drugi.
Takvi komentari vjerojatno neće biti dovoljni za pobjedu na američkom sudu, smatra Mark Bartholomew, profesor prava na Sveučilištu Buffalo u New Yorku. Rekao je da će sud tražiti dokaz da su kupci zapravo prevareni i da su oglasi utjecali na odluke o kupnji.
"I jedno i drugo je teška bitka koju tužitelj treba dokazati", rekao je, napominjući da bi tvrtke brze hrane vjerojatno mogle tvrditi kako javnost očekuje pretjerivanje u marketinškoj kampanji.
"Pretpostavljam da je ono što se stvarno želi postići nagodba i da nikada neće doći do pravog suđenja", dodao je.
U Britaniji su regulatori 2010. zabranili reklamu Burger Kinga, uvažavajući pritužbe da su sendviči s pilećim mesom tog lanca mnogo manji od oglašenih, objavio je BBC.
No, relativno je neobično vidjeti ovakvu vrstu slučaja u SAD-u, gdje se mnogi sporovi o reklamiranju koji se vode između konkurenata rješavaju tiho, rekla je Deborah Gerhardt, profesorica prava na Sveučilištu North Carolina-Chapel Hill.
"O mnogim sporovima javnost nikada ne dozna", dodala je.