MIJAT STANIĆ

'Uvjeren sam kako ćemo problem autocesta riješiti planom C'

19.03.2015 u 08:49

Bionic
Reading

Uvjeren sam kako ćemo problem autocesta riješiti planom C, a to će biti reprogram duga i ponuda obveznica građanima, rekao je u emisiji Hrvatskog radija U mreži Prvog predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić

Više od 460 tisuća potpisa za referendum svakako je bio jedan od ključih razloga odustajanja Vlade, smatra Stanić i dodaje kako premijer želi izbjeći referendum pod svaku cijenu, ali neće uspjeti, jer se on ne odnosi samo na autoceste. 'Želimo promijeniti Zakon o cestama da ih ni jedna buduća vlada ne može monetizirati. Vrijeme je da se odmah krene u reprogram kredita za autoceste, jer su kamate u ovom trenutku čak ispod jedan posto, a mi plaćamo sedam ili osam', kaže Stanić.

Ivan Domagoj Milošević, saborski zastupnik HDZ-a, kaže da bi plan C u zapadnim civiliziranim demokracijama bili - izbori. Vlada nema plana ni ideje ni hrabrosti. 80 milijardi novog javnog duga u četiri godine bit će ostavština ove Vlade. HDZ je protiv privatizacije državnih monopola i infrastrukture, ističe Milošević.

Ekonomski analitičar Damir Novotny kaže da za autoceste nema dobrog riješenja. 'Prije 15 godina zagovarao sam da se ne ide u tako brzu izgradnju infrastrukture. Mit je da su autoceste pokretač razvoja. Austrija je gradila autoceste više od 30 godina. Politički je tada bilo oportuno naglo graditi autoceste, iako je koalicija izgubila izbore. Nisu donijele razvoj krajevima kroz koje su prošle' naglašava Novotni.

Sada imamo 80 posto javnog duga u BDP-u, a to pretvara ekonomski rast u mizeriju. Ja kao član drugog mirovinskog stupa ne želim ulagati u autoceste, jer tu ne vidim nikakvog prinosa. Dug za autoceste možemo reformirati koliko god puta hoćemo, ali jednom ćemo ga morati vratiti. Nigdje u svijetu javni sektor ne podiže BDP, nego privatni, zaključuje Novotni.

Milošević ističe kako je Hrvatska jedina zemlja Europe u kojoj je 'eksplodirao' javni dug u proteklih pet ili šest godina. Autoceste moramo bolje iskoristiti - na primjer, jedno od rješenja je i 'upisivanje' u kartu europskih transportnih pravaca, poput Ankara - Zagreb - Munchen.