ODJEĆA S MODNE PISTE

Velike promjene u modnoj industriji

09.09.2016 u 09:03

Bionic
Reading

Američki dizajneri na njujorškom Tjednu mode odlučili su slijediti trend britanske modne kuće Burberry i kupcima omogućiti da odjeću nabavljaju ravno s modne piste, pišu britanski mediji

Osim što je nova odjeća odmah dostupna u trgovinama, Burberry je ove godine najavio i da će spojiti uobičajene četiri modne revije u godini u dvije. Također je prvi organizirao izravni prijenos svojih revija, a naveliko se počeo služiti i platformama kao što su Snapchat i Instagram, piše BBC.

Upravo su društvene mreže bile pokretači promjena, budući da se sada uživo putem njih prenosi ili emitira većina modnih revija. Dosad su modne kuće u rujnu predstavljale nove kolekcije odjeće za proljeće/ljeto iduće godine.

Na njujorškom Tjednu mode primjer britanske modne kuće odlučili su stoga slijediti i američki dizajneri Tom Ford i Tommy Hilfiger. Tako je Ford predstavio kolekciju za žene i muškarce za sezonu jesen/zima 2016., a ne onu za sezonu proljeće/ljeto iduće godine.

Zahvaljujući novom trendu, kupci više ne moraju čekati nova izdanja modnih magazina kako bi vidjeli novu kolekciju, a manje su skloni i čekati po nekoliko mjeseci da bi je mogli kupiti.

Luksuzni brandovi pogođeni su smanjenjem potrošnje kineskih kupaca, snažnijim američkim dolarom i terorističkim napadima koji su odvratili turiste od modnih metropola, kao što je Pariz. Ujedno, reagiraju na promjene kupovnih navika mlađih potrošača, koji su odrasli kupujući i razmjenjujući sadržaje putem interneta, posebice putem pametnih telefona.

Modni kritičari objašnjavaju i da su dizajneri prisiljeni usvojiti uspješne poslovne modele 'brze mode', čiji su začetnici modni lanci Zara i H&M

'U svijetu koji postaje sve više neposredan, trenutni način pokazivanja kolekcije četiri mjeseca prije nego što postaje dostupna kupcima zastarjela je ideja, koja više nema smisla. Pokazivanje kolekcije koja odmah stiže u trgovine lijek je za to, a omogućit će i uzbuđenje koje će potaknuti prodaju i zadovoljiti pojačanu želju potrošača da imaju odmah odjeću koju su spremni nositi', objavili su iz Forda.

I druge modne kuće usvajaju sličnu taktiku. Štoviše, Tommy Hilfiger je na svom nedavnom showu polovinu karata dao svojim obožavateljima, otvorivši tako nekoć ekskluzivni događaj javnosti.