Njemački snovi o 15 milijuna električnih automobila na cestama do 2030. polako nestaju. Smanjenje subvencija i problemi u proizvodnji sve više usporavaju prodaju i stručnjaci predviđaju da će biti velik uspjeh ako se dostigne pola od zacrtanog broja
'Cilj savezne vlade od 15 milijuna električnih automobila do kraja desetljeća neće biti postignut. Nove smjernice za financiranje električnih automobila, visoke cijene električne energije i rastuće cijene baterija dovest će do urušavanja tržišta', upozorava Ferdinand Dudenhöffer, profesor u Centru za automobilska istraživanja u Duisburgu, piše Politico.
Ambiciozan plan predstavila je vladajuća koalicija prije godinu dana i on je ključan dio strategije zelenijeg cestovnog prometa te pokušaja spašavanja automobilske industrije koja zaostaje za svjetskom konkurencijom u tranziciji na električni pogon.
Odluka EU-a da zabrani prodaju novih automobila i kombija s motorom s unutarnjim izgaranjem od 2035. donijela je dodatni pritisak na Njemačku.
Automobilska industrija jadikuje da spor tempo izgradnje infrastrukture za punjenje usporava prodaju električnih vozila, ali tu su i druge prepreke: rastuća inflacija, nedostatak kritičnih komponenti, globalna konkurencija za materijale za baterije, pa čak i to da se subvencionirana električna vozila izvoze iz Njemačke.
Rastuće cijene struje također potkopavaju argument da je jeftinije voziti električni automobil nego vozilo na fosilna goriva. Dodatno, vlada je odlučila smanjiti subvencije za kupce električnih vozila sa 6000 na 4500 eura za modele jeftinije od 40.000 eura od siječnja iduće godine.
Trenutno prodaja električnih vozila raste, dosegnuvši 355.961 vozila u 2021., što je 83,3 posto više u odnosu na prethodnu godinu. U prvih devet mjeseci ove godine Njemačka je zabilježila prodaju od 273.101 električnog vozila, što je 15 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. No te bi se brojke trebale drastično povećati ako se želi dostići veličina flote koju je za 2030. zacrtala država.
'Naša optimistična prognoza predviđa da će električnih vozila biti oko 11 milijuna u 2030.', rekao je Matthias Schmidt, berlinski analitičar automobilskog tržišta.
Njemačka je dom divova kao što su Mercedes-Benz, Volkswagen i BMW. Autoindustrija čini oko pet posto BDP-a i drži više od 800.000 radnih mjesta, ali nevoljko donosi odluke o napuštanju motora na benzin i dizel.
Obećanje bivše kancelarke Angele Merkel, dano prije više od deset godina, da će Njemačka imati milijun zelenih automobila na cestama do 2020. nije ispunjeno. Od otprilike 50 milijuna registriranih osobnih automobila od 1. listopada u Njemačkoj, samo je 1,59 milijuna njih koristilo električnu energiju, od čega ih je 840.645 potpuno električnih dok su ostali bili hibridi.
Osim poteškoća u opskrbi i potrošača pogođenih inflacijom, analitičari ukazuju na problem prodaje električnih automobila izvan Njemačke, a koji su kupljeni državnim subvencijama.
Vlada je ovog mjeseca odlučila zatvoriti tu 'rupu' prisiljavajući vozače da zadrže svoje automobile najmanje godinu dana ako žele subvencije.