U najnovijem izdanju publikacije International Risk & Payment Review koja obuhvaća rizike poslovanja u 132 države svijeta bonitetna kuća Dun & Bradstreet (D&B) ponovno Hrvatskoj dodjeljuje rejting DB3d, a trend je i dalje rastući. Tim rejtingom Hrvatska je svrstana u zemlje s blagim rizikom poslovanja, stoji u priopćenju zagrebačke tvrtke Bonline, koja je ekskluzivni zastupnik D&B-a za RH i BiH
Ekonomska situacija u državi i dalje je neizvjesna, navode iz D&B-a. Vlada je revidirala proračunski plan za 2010. godinu te tako sada deficit iznosi 4,2 posto BDP-a, što je više od planiranih 2,5 posto. Novim proračunskim planom Vlada je revidirala visinu plaća i troškova mirovina, socijalnih davanja i subvencija za poljoprivredu, podsjeća se u priopćenju. Novi proračunski plan također povećava poreze na duhan i gorivo.
Međutim, D&B smatra da Vlada rebalansom nije smanjila nijedan važniji trošak, već je podlegla pritisku javnog sektora i Hrvatske seljačke stranke kojoj nije bilo u interesu smanjenje poticaja za poljoprivredu. Time je Vlada propustila šansu da stvori bolju investicijsku klimu, smatra D&B. Ta bonitetna kuća drži i da su male šanse da Vlada napravi mirovinsku reformu prije izbora. Budžetski deficit dovodi Hrvatsku u vrlo neugodnu poziciju što se tiče investicijske klime, a očekuje se i povećanje javnog i vanjskog duga, upozorava se u priopćenju.
U međuvremenu BDP pada već šest tromjesečja za redom, pa potreba za poticanjem stranih investicija postaje sve veći imperativ. Investicije su nažalost u padu, a kao razlog D&B navodi nedostatak plana industrijskog razvoja, pretjerane troškove rada, velike administrativne barijere i ostale prepreke u usporedbi sa susjednim zemljama.
D&B pak pozitivnim smatra nastojanje države da poboljša turističku infrastrukturu. Kredit od osam milijuna eura od Europske banke za obnovu i razvoj za izgradnju novog pristaništa u Dubrovniku D&B smatra dobrim potezom za zemlju u kojoj je turizam jedna od najvažnijih gospodarskih grana. Također, pozitivan potez Hrvatske, Srbije i Slovenije je formiranje zajedničkog željezničkog poduzeća kako bi se smanjili troškovi transporta i skratilo vrijeme te pojednostavili carinski postupci.
Što se rejtinga zemalja u okruženju tiče, Slovenija ostaje na prvom mjestu s rejtingom DB2c, a slijede je Italija - DB3a, Mađarska - DB4a, Albanija - DB4a, Makedonija - DB4b, Srbija - DB4d i BiH - DB6a.