Ovaj mjesec splitska tvrtka Jadroplov, koja je u većinskom vlasništvu države, trebala bi preuzeti LPG brod “Marko Marulić” koji je izgrađen u japanskom brodogradilištu Sasaki Shipbuilding što će biti prvi brod za prijevoz ukapljenog plina pod hrvatskom zastavom.
Kako bi se taj posao priveo kraju, odnosno kako bi Jadroplov mogao financirati kupnju broda, Vlada je na sjednici dala suglasnost Jadroplovu za zaduženje kod Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) u iznosu od 16,3 milijuna eura.
Jadroplov kredit podiže na deset godina, a kamatna stopa je četiri posto za euro i 4,15 posto za dolar. Obje su stope fiksne, piše Novi list.
Predstavljajući tu odluku na sjednici Vlade potpredsjednik Vlade i ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je da je i sama tvrtka osigurala 8,8 milijuna dolara za kupnju broda, što je 35 posto njegove vrijednosti.
– Radi se o prvom brodu za prijevoz ukapljenog plina koji će ploviti pod hrvatskom zastavom. Nova poslovna strategija društva predviđa tranziciju društva u zelenu ekološki održivu kompaniju, a za LPG brod osigurano je dugoročno zapošljavanje na pet godina.
Ugovorena vozarina znatno je veća od troškova iskorištavanja, što predstavlja osnovnu razliku u odnosu na brodove za rasuti teret (koji čine dosadašnju flotu Jadroplova, op. ur.), pojasnio je Butković.
U objašnjenju odluke Vlada navodi da iz dosadašnjih financijskih pokazatelja Jadroplova proizlazi da ta tvrtka neće imati problema s redovnom otplatom budućih obveza koje proizlaze iz predloženog zaduženja, te podsjetila da je ugovor o kupnji broda potpisan 31. svibnja 2022. godine sa švicarskom kompanijom Irus Holding, koja je naručila tri LPG broda od sedam i pol tisuća prostornih metara stlačenog plina.
Brod koji se gradio za Jadroplov završen je u rujnu. Dužina broda je 116, 8 metara, širina 19 metara, a plovi operativnom brzinom od 13 čvorova.