Mate Rimac:

Za projekt autonomnih taksija nisu znali ni naši zaposlenici, u njega ćemo uložiti milijarde eura. Rasprodali smo prvu seriju Nevere, kupac mi je nudio da odem s njim na Mjesec

06.07.2021 u 19:35

Bionic
Reading

Glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac Mate Rimac gostovao je u središnjem Dnevniku HRT i na Novoj TV te je otkrio planove za budućnost

'Bugatti ima 110-ljetnu povijest i tradiciju, uvijek su bili poznati po podizanju ljestvice, kako prije Drugog svjetskog rata, tako i sada, u posljednjih 20 godina. Grupacija Volkswagen uložila je u Bugatti više od milijardu i eura. Najveća tvrtka u Europi, VW, dat će takvo povjerenje maloj firmi u Hrvatskoj koja nije postojala do prije 12 godina i prvi put u povijesti izdvojiti jednu marku i dati je nama - mislim da to puno govori', rekao je Rimac HRT-u.

Na pitanje kako su se našli na omjeru 55 posto i 45 posto Rimac je rekao da su pregovori krenuli prije dvije godine. 'Na sastanku mi je šef strategije VW-a spomenuo: 'Što misliš o tome da ti preuzmeš Bugatti?' Mislio sam da se šali i nisam se obazirao. Nekoliko mjeseci kasnije nazvao me i pitao jesam li razmislio o tome. Tada sam shvatio koliko je to ozbiljna stvar i shvatio koliko to ima smisla i kako je to win-win-win i za VW i za nas i za Bugatti. Do omjera od 55 posto i 45 posto došlo je na temelju evaluacije', rekao je Rimac.

Što se projekta autonomnih električnih taksija tiče, Rimac navodi da se radi o svjetskom ekskluzivu za koji nije znao ni velik broj njegovih zaposlenika. Taj bi projekt uskoro trebao biti objavljen, a u njega će s ulagačima biti uloženo stotine milijuna ako ne i milijardi eura, rekao je.

Mate Rimac
  • Mate Rimac
  • Mate Rimac
  • Mate Rimac
  • Mate Rimac
  • Mate Rimac
    +2
Mate Rimac u Dubrovniku Izvor: Pixsell / Autor: Grgo Jelavic/PIXSELL

Nakon gostovanja na HRT-u Rimac je gostovao i u Dnevniku Nove TV te je rekao zašto nikad nije otišao iz Hrvatske:

'Htio sam dokazati i pokazati da je to moguće raditi ovdje i sve sam radio da to ostane ovdje. Puno puta smo bili pred odlaskom. Nije to toliko do države, nego fali cijeli taj ekosustav. Nema investitora, nema venture kapital fondova, to jest nešto ih sada ima. Tada, kada sam ja krenuo, nije ih bilo. Nemaš znanja ovdje, nemaš talenta, moraš sve izgraditi ispočetka', rekao je Rimac i istaknuo kako su ponosni na to što su hrvatska tvrtka. Svjetski mediji pišu o preuzimanju Bugattija i na naslovnicama piše da Bugatti sada postaje hrvatski, kaže Rimac i dodaje kako to ističu s ponosom, kao što su ponosni i na to što su ostali ovdje.

Komentirao je i Neveru. Kaže da je plan proizvoditi 50 automobila godišnje i 50 platformi za proizvođača koji radi automobile na bazi Nevere te 100 komada godišnje zajedno. 'Prvu godinu proizvodnje imamo rasprodanu', rekao je Rimac.

Mate Rimac predstavio hiperautomobil Nevera
  • Mate Rimac predstavio hiperautomobil Nevera
  • Mate Rimac predstavio hiperautomobil Nevera
  • Mate Rimac predstavio hiperautomobil Nevera
  • Mate Rimac predstavio hiperautomobil Nevera
  • Mate Rimac predstavio hiperautomobil Nevera
    +55
Mate Rimac predstavio hiperautomobil Nevera Izvor: Cropix / Autor: Tonci Plazibat

Upitan kako će izgledati automobili za pet godina Rimac kaže da će do 2030. gotovo svi auti postati električni, a za 10-15 godina predviđa da automobili neće imati volane i neće biti u vlasništvu krajnjih korisnika nego će ih ljudi koristiti kao uslugu za prijevoz od točke A do točke B.

Na pitanje treba li država pomagati ovakve projekte Rimac kaže da država tu nije ključna: 'Meni do sada nije ni pomagala ni smetala u nekom velikom obimu. Do sada smo platili 20 milijuna eura poreza, a dobili smo dva milijuna eura potpora od Hrvatske. Sad smo napokon dobili zemljište da izgradimo kampus dok su se sve druge zemlje 'čapale' da to radimo kod njih', rekao je.

Komentirao je i svemirsku utrku među bogatašima. Kaže da prati to sa zanimanjem te da je imao ponudu jednog kupca da ide s njim na Mjesec, no odbio je: 'Radije ostajem tu. Imam dovoljno izazova', rekao je naš inovator.