Stopu rasta pustolovnoga turizma u Hrvatskoj proteklih godina iznosi i do 65 posto na godišnjoj razini, što znači da je riječ o jednom od najbrže rastućih segmenata u turizmu. Laura Popovac, predsjednica Zajednice pustolovnog turizma pri HGK, ustvrdila je da se pustolovni turizam sve više pozicionira kao jedan od ključnih hrvatskih turističkih proizvoda i da je svaki vid turizma koji se održava u periodu izvan glavne sezone od velike važnosti za Hrvatsku, priopćili su u srijedu iz Hrvatske gospodarske komore
Popovac ističe kako Hrvatska, sa svojim prirodnim resursima, pruža mogućnost za različite vrste aktivnosti koje ulaze u domenu pustolovnih, poput špiljarenja, penjanja, trekinga, biciklizma, planinarenja, jahanja, vožnje kajakom i kanuom morem i rijekama, raftinga, ronjenja i dr.
U suradnji s Hrvatskom gorskom službom spašavanja, kao partnerom u segmentu sigurnosti izvođenja pustolovnih događanja, Komora od 2004. održava radionice za osposobljavanje nositelja i organizatora turističkih sadržaja u prirodi. Cilj je pružiti viši stupanj sigurnosti turistima pri sudjelovanju u pustolovnim aktivnostima koje se uglavnom ostvaruju na nepristupačnom terenu.
'Program osposobljavanja od 2004. do 2015. završila su ukupno 554 polaznika, dok je u 2016. broj polaznika bio 175, što dovoljno govori o porastu popularnosti ove vrste turizma u Hrvatskoj', kazala je Popovac.
'Ovo je zanimljiva godina za pustolovni turizam u kojoj je u ožujku, u suorganizaciji HGK, održan prvi međunarodni susret profesionalaca u pustolovnom turizmu International Adventure Expo (IAE’16) u Zagrebu', ističe Popovac te dodaje da su se na tom susretu pružatelji usluga u pustolovnom turizmu imali priliku predstaviti domaćim i inozemnim turoperatorima i putničkim agencijama te svim ostalim dobavljačima roba i pružateljima usluga relevantnih za pustolovni turizam.
Također, ove je godine najveća svjetska organizacija pustolovnog turizma Adventure Travel Trade Association (ATTA) organizirala svoju prvu europsku konferenciju pod nazivom AdventureNEXT Balkan u Makedoniji, nakon čega je pet hrvatskih pustolovnih agencija dobilo priliku organizirati studijsko putovanje Bike, Hike, Taste and Dive in Croatia’s Adventures. Putovanje je bilo namijenjeno stranim turoperatorima i novinarima, a organizaciji su potporu pružile Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska turistička zajednica.