SAVRŠENA OLUJA

Čelnici Ikee otkrili do kada će biti problema s isporukama namještaja: 'Trenutno nam je najveći izazov izvlačenje robe iz Kine'

15.10.2021 u 11:29

Bionic
Reading

Ikea iznajmljuje brodove, kupuje kontejnere i preusmjerava robu između skladišta pokušavajući ublažiti 'savršenu oluju' globalnih poremećaja u lancu opskrbe, što bi moglo potrajati do sljedeće godine, rekli su čelnici švedske kompanije za Reuters

Ikea je u četvrtak izvijestila o rekordnoj godišnjoj prodaji jer su u razdoblju zatvaranja potrošači trošili više nego ikad na svoje domove. No sada smanjuje asortiman proizvoda jer se bori s nedostatkom sirovina i da bi osigurala dostupnost svojih najpopularnijih artikala.

U Ikei su poduzeli mnoge izvanredne radnje tijekom pandemije, poput unajmljivanja brodova, najma vanjskih skladišta, kupnje kontejnera, korištenja alternativnih ruta i načina prijevoza, poput željeznice iz Kine u Europu, kako bi roba što prije došla do kupaca.

'Postali smo agilniji nego ikad prije jer svakodnevno moramo raditi s onim što imamo. Moramo pronaći načine rješavanja potreba kupaca s ograničenjima koja nikada ranije nismo vidjeli', rekao je Jesper Brodin, izvršni direktor Ingka grupe, koja posjeduje većinu Ikeinih trgovina.

Jon Abrahamsson, izvršni direktor robne marke Inter Ikea, rekao je Reutersu kako očekuje da će se kriza u lancu opskrbe nastaviti do 2022. godine, a trenutno im je najveći izazov izvlačenje robe iz Kine, u kojoj se proizvodi približno četvrtina asortimana.

Ikeine trgovine u Sjevernoj Americi najteže su pogođene nedostatkom proizvoda, a slijedi ih Europa. Kako bi izbjegli razočaranje kupaca, privremeno uklanjaju nedostupne proizvode sa svojih web stranica i iz prodajnih salona, umjesto da nude slične artikle.

IKEA_ZG_foto_Matjaž_Očko-1
  • IKEA_ZG_foto_Matjaž_Očko-4
  • IKEA_ZG_foto_Matjaž_Očko-8
  • IKEA_ZG_foto_Matjaž_Očko-11
  • IKEA_ZG_foto_Matjaž_Očko-15
  • IKEA_ZG_foto_Matjaž_Očko-25
    +14
Ikea Izvor: Promo fotografije / Autor: promo

Brodin kaže da nitko u Ikei nije predvidio trenutnu krizu u globalnom lancu opskrbe te da će u budućnosti trebati biti bolje pripremljeni za neočekivane promjene u opskrbi.

'To je savršena oluja. Ali mislim da nas više ništa ne može iznenaditi. Ovo je za nas nova normala. A kad se stvari stabiliziraju, imat ćemo puno više iskustva i znanja o agilnosti i upravljanju prodajom', rekao je.

Velik dio Ikeinog asortimana proizvodi se relativno blizu prodajnih tržišta. Tako se oko 70 posto proizvoda koji se prodaju u Europi, u kojoj Ikea ima najveći promet, proizvodi u europskim tvornicama.

Prodaja proizvoda i usluga u svim Ikeinim trgovinama i na internetu u fiskalnoj godini do kraja kolovoza iznosila je 41,9 milijardi eura (48,7 milijardi dolara), što je šest posto više u odnosu na prethodnu godinu i jedan posto u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu.