U Hrvatskoj je u dosadašnjem tijeku godine bilo više turista i njihovih noćenja nego lani u isto vrijeme, a Hrvatska turistička zajednica (HTZ), hotelijeri i putničke agencije očekuju da će se na krilima dobrih najava sa stranih tržišta, pozitivan trend nastaviti i za uskrsne blagdane
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić na temelju vrlo pozitivnog trenda od početka godine, ističe optimistična očekivanja za predstojeće blagdane.
"Od početka godine imamo rast turističkog prometa u predsezoni od devet posto u dolascima i šest posto u noćenjima u odnosu na isto lanjsko razdoblje. To je odličan indikator za optimizam", kaže Staničić. Cilj je, dodaje, zadržati dobre rezultate i za Uskrs koji označava početak intenzivnijih putovanja, posebno prema obali i to najviše s najbližih tržišta poput Italije, Austrije, Mađarske, Slovenije, ali i iz Hrvatske.
Najviše turista za Uskrs očekuje se u Dubrovniku, Rovinju, Poreču, Zagrebu, Splitu, Zadru i Opatiji.
U prilog dobrim trendovima idu i zračne linije prema Hrvatskoj, od kojih su neke uvedene i prije kraja ožujka, kaže Staničić.
Iznosi i da je u dosadašnjem dijelu ožujka više od 502 hotela ostvarilo turistički promet te da je "za očekivati kako će za Uskrs biti otvoreno gotovo 60 posto hotelskih objekata u Hrvatskoj".
HUT: Za uskrsni vikend očekuje se oko 400 tisuća noćenja
Optimistični su i hotelijeri, kako za Uskrs, tako i za cijelu godinu i to na temelju dobrog stanja bukinga za Uskrs, ali i za dalje, kaže direktor Hrvatske udruge turizma (HUT) Veljko Ostojić. "Za uskršnji vikend, od petka do ponedjeljka, očekujemo oko 100 tisuća turističkih dolazaka i oko 400 tisuća noćenja", kaže Ostojić.
Napominje da su ove godine uskršnji blagdani nešto ranije nego lani što obično znači nešto niže brojke od godina u kojima je Uskrs kasnije, pa smatra da je to moguće i ove godine. No, naglašava da ove godine hotelijeri očekuju vrlo dobru turističku godinu, što je potvrdilo istraživanje koje su u ožujku proveli HUT i Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske. Većina anketiranih očekuje vrlo dobru sezonu, a 95 posto ih u ožujku ima višu razinu rezervacija u odnosu na ožujak prošle godine. Isto toliko ih očekuje i porast noćenja u predsezoni (do 1. srpnja), a 94 posto očekuje rast broja noćenja na razini cijele godine.
UHPA: Za Uskrs sve više putovanja domaćih u inozemstvo, a dolazi i više stranaca u Hrvatsku
Putničke i turističke agencije također očekuju dobru predsezonu, pa i za Uskrs i u tjednu nakon njega kada su u Hrvatskoj školski praznici i kada mnogi hrvatski građani odlaze na putovanja u inozemstvo i po Hrvatskoj, kaže predsjednik Udruge putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain.
Osim po Europi i Hrvatskoj, domaći turisti sve više putuju u daleke destinacije, a iza Uskrsa kreće sezona školskih putovanja i izleta koja su kao i druga agencijska putovanja skuplja nego lani, posebno avioaranžmani od tri do pet dana i više dana u nekoj od europskih i svjetskih metropola.
"Prodaja aranžmana za inozemstvo domaćim putnicima bolja je nego lani. U fizičkom smislu već smo premašili brojke iz 2019. godine. Više domaćih turista putuje te se javlja pojava koja u Europi postoji već desetljećima, da se ljudi, ako moraju, odriču nečeg drugog u korist putovanja", ističe Fain.
Agencije dosta rade i sa stranim turistima koje će u Hrvatsku dovesti za Uskrs, pri čemu Fain kaže da je primjetan povratak grupa iz Azije po cijeloj Hrvatskoj. Vjeruje da će cijela predsezona biti dobra, tim više što se hoteli otvaraju ranije nego prošlih godina.