Hrvatski građani ove godine planiraju na putovanja potrošiti više nego lani, pokazalo je uz ostalo novo globalno istraživanje Mastercarda, koje je u Hrvatskoj obuhvatilo oko 500 ispitanika, od ukupnih oko 16 tisuća u svijetu
Istraživanje o promjenama u preferencijama potrošača vezanim uz iskustva provedeno je početkom siječnja ove godine, a od ukupnog uzorka oko 14 tisuća bilo je iz 20 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska, dok su ostali iz Australije, Brazile, Kine i i SAD-a.
"Istraživanje pokazuje snažan interes potrošača iz Hrvatske i cijele Europe za kreiranje nezaboravnih trenutaka", komentiraju iz Mastercarda Hrvatska, podsjećajući da se to ove godine 'poklapa' s velikim globalnim i europskim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima
U Hrvatskoj oko 60 posto ispitanih želi više trošiti i putovati
Hrvatski potrošači, prema istraživanju, planiraju povećati izdatke te ih 61 posto želi više putovati i potrošiti na putovanja.
Za glazbene festivale i koncerte njih 42 posto planira potrošiti više, a za gastronomskih doživljaje njih blizu 40 posto, a čak 73 posto ih smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan.
Za njih 40 posto to znači stvaranje najboljih životnih uspomena, za 44 posto novi pogled na svijet, a za 41 posto obogaćivanje života kroz dijeljenje s drugima.
S druge strane, 11 posto ispitanih u Hrvatskoj reklo je da ove godine planira smanjiti potrošnju na sva ta iskustva.
U Europi oko 80 posto vidi veliku vrijednost trošenja na doživljaje i iskustva
Istraživanje pokazuje i da se 36 posto od ukupno ispitanih odlučuje za tzv. uravnotežen pristup i da jednako troše i na materijalna dobra i iskustva, a 32 posto ih preferira prije svega iskustva, u čemu zdravlje i dobrobit te dijeljenje s iskustva s prijateljima i obitelji najviše kod njih utječe na odluku o ulaganju tj potrošnji na iskustva.
I U Europi je, prema istraživanju, devet od deset ispitanika reklo da namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu na 2023., a gotovo 80 posto ih vidi veliku vrijednost u trošenju na takve aktivnosti, dok ih oko 30 posto i posebno izdvaja sredstva za iskustva u sklopu svojih financijskih planova.
"Iako su potrošači posljednjih godina bili suočeni s teškim financijskim odlukama, njihova želja za smislenim iskustvima ostaje čvrsta. Kako ekonomski pritisci, poput visoke inflacije i kamatnih stopa jenjavaju, očekuje se da će potrošači svoju povećanu kupovnu moć usmjeriti više prema diskrecijskim troškovima, a dinamičan kalendar sportskih, glazbenih i drugih velikih događaja u Europi za ovu godinu vjerojatno će poduprijeti ovaj trend", poručila je glavna ekonomistica za Europu u Mastercardovom ekonomskom institutu Natalia Lechmanova.
I direktorica Mastercarda u Hrvatskoj Gea Kariž ističe zadovoljstvo rastućim interesom za iskustvena putovanja i kulturna događanja među hrvatskim građanima.