TELEVIZIJSKA INDUSTRIJA

Zaključen ovogodišnji New Europe Market

17.06.2016 u 11:45

Bionic
Reading

Posljednji, treći dan New Europe Marketa, jedne od najvećih konferencija koja se usredotočuje na televizijsku industriju, održan je jučer uz zanimljive panele o trendovima poput povezivanja kanala i vodećih žena u ovom dinamičnom polju. Da bi se sve začinilo, Podravka je predstavila svoj novi serijal 'Croatia's Finest' s pobjednikom MasterChefa Dhruvom Bakerom

Dan je započeo uvijek aktualnim pitanjem – Nazire li se kraj channel bundlingu. Panel je povezao dva polja rastuće televizijske industrije, proizvođače sadržaja i vlasnike platformi. Dave Alpes (British Telekom) tijekom moderiranja panela bio je fokusiran većinom na probleme s kojima se ova polja susreću u svojem poslovanju, ali i na njihovu suradnju. Proizvođači sadržaja, Michael Moriarty, predsjednik AMCNI-ja za središnju Europu, DMC i Veliku Britaniju te Bartosz Witak, viši potpredsjednik i generalni direktor za Viacom International Mediju, složili su se da je glavni problem kako ostati relevantan u današnje vrijeme. Glavni problem koji su istaknuli vlasnici platformi, Richard John Brešković, direktor marketinga u Hrvatskom Telekomu, Nikola Francetić, direktor odjela za sadržaj, medije i emitiranje Telekom Austria Groupa te Simon Slonjšak, direktor za Triple Play i Pay TV poslovanje u Telekomu Slovenije, bio je fragmentacija medija. Istaknuli su da imaju velike izazove u poslovanju te da moraju osmisliti pametnu strategiju u približavanju i povezivanju s velikim igračima, poput Googlea i Amazona.

NEM-ovi su gosti imali priliku čuti iz prve ruke detalje o novom projektu, travel logu pod imenom 'Croatia's Finest' koji sponzorira Podravka. Dhruv Baker, pobjednik britanskog MasterChefa, objasnio je kako je nastao ovaj 20-epizodni serijal koji će se uskoro moći vidjeti diljem Hrvatske i svijeta. Serijal će pokazati kulinarsku i turističku stranu Hrvatske te će istaknuti najbolje od Hrvatske, uključujući mjesta poput Brača, Zagreba, Virovitice i sličnih prirodnih ljepota koje Hrvatska posjeduje. Nakon kratke prezentacije, Baker je zajedno sa chefom Mihaelom Tokićem posjetiteljima NEM-a pripremio jedno jelo inspirirano hrvatskom kuhinjom te jedno iz vlastitog repertoara, a sve inspirirano vrhunskim hrvatskim namirnicama.

Prihvaćanje digitalnog bavilo se mogućnostima u vrlom novom digitalnom svijetu. Panelisti, koji su dio poznatih regionalnih televizijskih kuća, složili su se da se treba orijentirati na prenamjenu financijskih sredstava i proizvodnju lokalnog sadržaja, osobito s naglaskom na dramske serije. Gabriella Vidus, CEO RTL-a Mađarska, spomenula je kako Netflix u Belgiji uopće nije doživio popularnost kao u ostalim dijelovima svijeta. Henning Tewes, CEO RTL-a Hrvatska, složio se s Vidus te dodao kako je to vjerojatno zbog razlika u politici prevođenja serija i filmova: dok neke zemlje vole sinkronizirati sadržaj, ostale ostaju vjerne titlovanju. Hrvatska je podložna titlovanju sadržaja, uz iznimke crtanih filmova koji su prilagođeni mlađim uzrastima, dok Mađarska ima sinkronizirani pristup. Pete Smith iz Antenne International potvrdio je važnost lokalnog sadržaja te je predložio pronalaženje rješenja za probleme distribucije ovoga sadržaja. Panelisti su se složili da je YouTube velik igrač i problem, no prije njega se kao problem nameće piratizacija sadržaja koja nanosi štetu svima u TV-industriji.

Posljednji panel ovogodišnjeg NEM-a posvećen je ženama lidericama u medijskoj industriji. Gost tog panela bila je i Sanja Božić-Ljubičić, osnivačica NEM-a, ali i tvrtki Pickbox, Mediatranslation te organizatora NEM-a Mediavisiona. Iako inače ne sudjeluje često u panel-raspravama, ovoga je puta rado pristala biti dijelom ove važne teme, ali i sama je insistirala na tome da ovaj panel osvijesti sudionike o važnosti ravnopravnog sudjelovanja u industriji, neovisno o spolu. Božić-Ljubičić podijelila je svoje iskustvo podizanja obitelji i građenja karijere. Kao majka dvoje djece, rekla je kako je katkad naporno, ali i zadovoljavajuće istodobno odgajati djecu i držati nekoliko tvrtki.

'Ne volim moć, da budem iskrena. Mi, kao žene u ovoj industriji, moramo se boriti da budemo dobre poslovne žene, budemo dobri ljudi, biti uspješne. Moram priznati, ovaj panel je malo diskriminirajući jer ukazuje samo na žene, ali svijet nas mora spoznati kao ljude, i to jednake bilo kome', rekla je Božić-Ljubičić.

Druga gošća panela bila je Manja Grčić, direktorica Antenne International za Srbiju i Crnu Goru. Također majka dvoje djece, rekla je kako je katkad teško uskladiti različite uloge u njezinu životu. Njoj snaga simbolizira osobu koja uspijeva ostvariti velike stvari u grani kojom se bavi. Složile su se da se žene trebaju boriti za svoja prava i trebaju se tretirati jednako kao muškarci.

NEM 2016 ovogodišnjom organizacijom bio je najveći dosad što se tiče posjećenosti, panelista i poslovnih prilika. Njegovu važnost pri sklapanju novih dogovora dokazala je i objava o širenju VICE-a u sve zemlje regije, kao i informacija da je tvrtka Ginx, dugogodišnji prijatelj NEM-a, sklopila dogovor s britanskim Skyem i ITV-om o pokretanju novoga sportskog kanala, prvog koji će se u Velikoj Britaniji emitirati 24 sata na dan. Uz tri velika partija koja su organizirali FOX, Viasat World i VICE, gosti su bili u mogućnosti aktivno se baviti networkingom s ljudima iz televizijske industrije, razmijeniti najnovije informacije i sklopiti poslovne dogovore.