Vlada je u Sabor poslala novi Zakon o strateškim investicijama u kojem će se pojednostaviti procedure ne bi li se potaknulo nominiranje više projekata. Na prijedlog zakona osvrnuli su se i istraživači Instituta za javne financije Anto Bajo i Jakša Puljiz
Napominju kako Zakon ne pomaže u rješavanju problema nepovoljne sektorske strukture ulaganja; 'Struktura prijavljenih projekata pokazuje da je više prometnih i ekoloških projekata nego gospodarskih, iako bi bilo poželjno da je obratno. Činjenica da među prijavljenim projektima ne postoji ni jedan projekt ulaganja u prerađivačku industriju ili u ICT sasvim dovoljno govori o slabostima politike privlačenja ulaganja pri čemu ništa ne upućuje da će se novim Zakonom nešto bitnije promijeniti'.
Zanimljivo, većina predloženih strateških projekata izvan je područja upravne nadležnosti Ministarstva gospodarstva. 'Potrebno je povezati prijedlog ovoga zakona s prijedlogom Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem. U prijedlogu ovoga zakona nedostaje jedna načelna odredba o potrebi usklađenosti projekata s relevantnim strateškim dokumentima (kao jednog od elemenata ocjene prihvatljivosti prijedloga). Takvog 'propusta' nema kod prostornog planiranja gdje se traži usklađenost strateških investicija s prostornim planovima (a što može biti ograničavajući čimbenik za provedbu projekata)', napominju Bajo i Puljiz.
Dodatni je cilj smanjiti odnosno ukloniti političke rizike u provedbi projekata. Investitorima, a posebice inozemnim, jako je bitno da se vlasti odrede prema projektima (neovisno radi li se o nacionalnoj, regionalnoj ili lokalnoj razini).
'Politička podrška ni u kojem slučaju ne znači da ti projekti trebaju doći na listu strateških po političkim (neekonomskim) kriterijima, nego da se radi o projektima za koje se mogu očekivati značajne gospodarske odnosno ukupne društvene koristi. U tom pogledu, ukoliko se bude osigurao kontinuitet, te primjerena razina učinkovitosti u rješavanju utvrđenih prepreka u pripremi strateških projekata Zakon može povoljno utjecati na privlačenje investicija', dodaju te zaključuju:
'Prijedlog Zakona pruža dobar institucionalni okvir za uklanjanje administrativnih ograničenja za privlačenje većih investicijskih projekata u Hrvatsku. No, on sigurno neće riješiti ključne probleme investicijske politike u Hrvatskoj.'