Njemački online modni trgovac Zalando izvijestio je u četvrtak u većem neto gubitku u trećem tromjesečju, istaknuvši visoku inflaciju i pogoršana očekivanja potrošača
Kompanija je razdoblje od srpnja do rujna zaključila s neto gubitkom 35,4 milijuna eura, više nego tri puta većim nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Prilagođena dobit prije kamata i poreza poskočila je pak 37,8 posto, na 13,5 milijuna eura. Prihod je uvećan 2,9 posto, na 2,35 milijardi eura.
"S obzirom na novu nisku razinu povjerenja potrošača i na kontinuiranu inflaciju, odluka da se pravodobno krene s odlučnim potezima i mjerama potpore profitabilnosti bila je mudra", istaknula je u priopćenju financijska direktorica Sandra Dembeck.
Zalando je odlučio smanjiti troškove, smanjivši potrošnju na marketing i odredivši minimalnu vrijednost narudžbe na svim tržištima, a nastoji i poboljšati učinkovitost u cijeloj europskoj logističkoj mreži. U četvrtak su objavili da su narudžbe ispod minimalne vrijednosti sada profitabilne.
Bruto vrijednost narudžbi porasla je u trećem tromjesečju 7,1 posto, na 3,28 milijardi eura. Broj aktivnih korisnika kompanije koja je na hrvatskom tržištu prisutna od srpnja prošle godine porastao je na godišnjoj razini osam posto, premašivši prvi puta 50 milijuna.
"Iako nije sasvim jasno kakva će biti osobna potrošnja u zadnjem (ovogodišnjem) tromjesečju, naporno radimo kako bismo ostvarili strateške prioritete i financijske prognoze", dodala je Dembeck.
Kompanija sada očekuje da će godišnji rezultati biti na nižoj granici prognoziranog raspona, što bi značilo rast bruto vrijednosti narudžbi za tri posto, na 15,3 milijarde eura. Prihod bi se trebao zadržati na razini prošle godine kada je iznosio 10,4 milijarde eura, a prilagođena EBIT prognozirana je na 180 milijuna eura.