Zrakoplovna tvrtka Swissair tijekom većeg dijela 20. stoljeća bila je švicarska nacionalna ikona, sinonim za točnost i sigurnost zračnog prometa, sve do svog neočekivanog bankrota 2002. godine nakon više od 90 godina stabilnog poslovanja.
Njezin nasljednik Swiss International Air Lines u međuvremenu je uspješno preuzeo njezinu ulogu, donekle vrativši izgubljenu reputaciju, a sada je spreman napraviti i iskorak: čelnici tvrtke najavili su da će već sljedeće godine poletjeti prvi komercijalni zrakoplov Swissa na pogon 'solarnim kerozinom', gorivom koje bi moglo obilježiti budućnost zračnog prijevoza.
Dok svijet pokušava pronaći alternative fosilnim gorivima kako bi smanjio emisije ugljičnog dioksida i ostalih stakleničkih plinova - a da pritom ne izgubi ni najmanji dio luksuza na koji je navikao - u fokusu se sve više nalazi zrakoplovni prijevoz. Riječ je o jednom od većih doprinositelja globalnom zagrijavanju, a pokušaji razvoja velikih putničkih zrakoplova na alternativne pogone poput električnog zasad se nalaze u slijepoj ulici.
Kao jedna od mogućnosti pojavio se i pogon na takozvana 'solarna goriva' - sintetička kemijska goriva proizvedena pomoću sunčeve energije. Proces proizvodnje uključuje složene fotokemijske, fotobiološke, termokemijske i elektrokemijske reakcije, pri čemu se za pokretanje i održavanje reakcija koristi električna energija iz solarnih panela. Ideja je da se tehnologija dovoljno razvije kako bi se solarna goriva mogla proizvoditi održivo, ekološki prihvatljivo, te klimatski i ugljično neutralno. Primjeri takvih goriva su vodik, amonijak, hidrazin i - solarni kerozin.
Snažan poticaj uvođenju solarnog kerozina u praksu zračnog prometa trebala bi biti najava Swissa o potpisivanju partnerstva sa Synhelionom, švicarskom tvrtkom za proizvodnju sintetičkih goriva. Tvrtka je osnovana 2016. nakon što su znanstvenici tehnološkog instituta ETH Zuerich razvili koncept proizvodnje solarnog goriva na temelju ideje obrnutog procesa izgaranja. Pojedinosti nisu objavljene, ali taj se koncept pokazao obećavajućim: najprije na papiru, zatim u laboratoriju, a na kraju i u limitiranoj proizvodnji. Sada se projekt nalazi u fazi prelaska na masovnu proizvodnju za tržište.
Za taj je korak potrebna suradnja s velikim igračima, poput Swissa. Predviđeno je da će tijekom 2023. u Njemačkoj proraditi prva Synhelionova tvornica solarnog kerozina, kako bi do kraja godine poletio prvi ugljično neutralni komercijalni putnički let u povijesti. U bližoj budućnosti, uz podršku Swissa i njegovog vlasnika Lufthanse, planira se otvoriti još jedna tvornica u Španjolskoj. Tijekom nekoliko sljedećih godina, Synhelion namjerava povećati godišnju proizvodnju na 875 milijuna litara, što bi trebalo biti dovoljno za pokrivanje polovice Swissovih potreba za kerozinom. Ako se ovaj pionirski pothvat pokaže uspješnim, čovječanstvo se možda doista neće morati odreći putovanja zrakoplovima kako bi spasilo planet.