MARINA HADROVIĆ

Mjerilo uspjeha u današnjem biznisu: Oprašta li se hrabrost i odvažnost?

Marina Hadrović
Marina Hadrović
Više o autoru

Bionic
Reading

Predsjednici i glavni izvršni direktori (CEO) najvećih, najmoćnijih i najpropulzivnijih kompanija na tportalu pišu o svojim poslovima, poteškoćama, prilikama i promašajima. Generalna direktorica Mondelēza, Marina Hadrović, piše o današnjim, nikad manje predvidljivim uvjetima poslovanja i brojnim izazovima s kojima se kao CEO sreće u svakodnevnom radu. Mondelēz je jedna od najvećih svjetskih prehrambenih kompanija u čijem su portfelju brendovi poput Milke, Toblerona i Orea

U svijetu koji se mijenja nevjerojatnom brzinom - i u kojem trenutni uvjeti poslovanja otežavaju ispunjenje zacrtanih poslovnih ciljeva u potpunosti - postavlja se pitanje možemo li i u kojoj mjeri biti hrabriji i mudriji u poslovnim odlukama, odvažniji u prilagođavanju okolnostima i efikasniji u realizaciji planova.

Period od nekoliko godina za nama ostat će upisan u svjetskoj povijesti kako bi nas podsjetio da ni kao pojedinac, ni kao kompanija, na kraju krajeva ni kao društvo, ne možemo spremno dočekati pojedine okolnosti ili uvjete poslovanja koji se mogu pojaviti i bitno poremetiti tok stvari na koji smo navikli.

Samo u posljednjih godinu dana suočavamo se s brojnim ekonomskim i geopolitičkim izazovima koji, uzimajući u obzir prehrambenu industriju, utječu na čitav lanac opskrbe i dovode do povećanja cijena samih sirovina, što kao posljedicu ima i povećanje troškova same proizvodnje.

Promatrajući čitav lanac, lako je zaključiti da se krajnji potrošači suočavaju s rastom cijena koji neminovno ostavlja posljedice na njihovu sveukupnu potrošnju i donošenje odluka. Kao veliki globalni igrač, nastojimo da, kada i gdje je to moguće, apsorbiramo troškove. Ipak, apsolutno smo svjesni toga da ponekad moramo donijeti nepopularne, ali prijeko potrebne odluke da bismo dugoročno gledano zaštitili kvalitetu i osigurali jedinstven okus naših proizvoda.

Službeni podaci za prvi kvartal ove godine govore o padu gospodarstva eurozone, kao i padu potrošnje kućanstava. Ako pitate ekonomske analitičare, većina njih će se složiti da je teško prognozirati tijek događanja. Snaga najboljih kompanija mjeri se upravo u prilagođavanju novonastalim okolnostima te pretvaranju svakog izazova u šansu za uspjeh i potencijal za daljnji rast.

Proizvodi Mondelēza Izvor: Profimedia / Autor: Ren van den Berg / Alamy / Alamy / Profimedia

Velike kompanije imaju prednost stabilnosti, ali nerijetko su važnije fleksibilnost i brzina, a mi se kontinuirano razvijamo u tom pogledu. Dobar je primjer naša posljednja akvizicija – u godini koja je najvećim dijelom obilježena geopolitičkim izazovima, brendovi 7DAYS, Chipicao i Fineti postali su dio portfolija kompanije Mondelēz International. Ovaj je potez bio izazovan, naročito ako se uzmu u obzir sve okolnosti, ali je u isto vrijeme rezultat naše hrabre odluke da zakoračimo u segment biskvita i peciva u Europi te se time prilagodimo sve većoj potražnji i interesima potrošača u ovoj kategoriji.

U skladu s našom misijom, a ona je da predvodimo budućnost snackinga, koristit ćemo proizvodne kapacitete koje imamo u regiji središnje i južne Europe kako bismo nastavili razvijati proizvode u ovoj kategoriji, prilagođavajući ih potrebama potrošača.

Kada donesete hrabre odluke, dodatno ste motivirani da budete odlučniji u egzekuciji, da uz dobru analizu i osluškivanje tržišta pažljivo planirate, prilagođavate globalne i lokalne aktivnosti i efikasno ih realizirate. Uz to, kada imate posvećene timove usmjerene ostvarivanju kontinuiranog rasta, koji adekvatno upravljaju troškovima, partnere koji i u izazovnim okolnostima nailaze na razumijevanje i trude se zajedničkim snagama pronaći najbolja rješenja, onda dolazite do toga da svi u lancu – od nabavke sirovina, razvoja proizvoda i proizvodnje, do marketinga, distribucije i prodaje - postaju efikasniji u realizaciji.

To jača otpornost brendova i dovodi do toga da, usprkos cjenovnim i drugim izazovima, najbolje kategorije i dalje ostaju omiljene među potrošačima, opravdavaju njihovo povjerenje i zaslužuju epitet koji nose.

Zato odgovor na postavljeno pitanje s početka ovog teksta - oprašta li se hrabrost i odvažnost - iz ugla osobe zadužene za razvoj nekih od najpoznatijih svjetskih brendova, kao što su Milka, OREO, Toblerone, 7DAYS i drugi, na devet tržišta u regiji - ostaje pozitivan u najvećoj mogućoj mjeri. Jer da biste osigurali dugoročan rast i imali potrošače širom svijeta koji vole vaše brendove, u isto vreme ostali vjerni kvaliteti i originalnom okusu, usprkos svim eksternim izazovima, drugi izbor nije opcija.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.