NAJAVA NEVENA ANTIČEVIĆA

Algoritam se mijenja u firmu koja se bavi informacijama

Bionic
Reading

Vlasnik Algoritma, urednik i izdavač Neven Antičević je u intervjuu danom portalu Moderna vremena Info najavio promjenu smjera razvoja njegova poduzeća i proanalizirao krizne okolnosti na izdavačkoj sceni.

Na koji se način u Algoritmu prilagođujete novonastalim okolnostima, smanjujete li naklade i broj naslova... odnosno u kom će se pravcu Algoritam dalje razvijati?

Na puno načina. Sada imamo četiri projekta koje paralelno vodimo, koji bi trebali presložiti firmu. U zadnjih 25 godina otkako smo Algoritam zamislili, nas sedam osnivača prošli smo kroz svakojake faze, uspjehe, krize... no ono što je nekad bio biznis model za stvaranje Algoritma ta paradigma više ne postoji, ona je sada potpuno drugačija. Te stvari na kojima smo zasnivali svoj prvotni uzlet su bili digitalni sadržaji koji se danas mogu kopirati, i koji se danas teško mogu prodati. Problem je zaštite digitabilnog materijala, mi trebamo prodavat glazbu koja se može skidati, knjige koje se isto mogu skinuti ili fotokopirati, filmove, igre... sve te stvari su slabo zaštićene i više se ne moraju kupovati. Dobar dio ljudi danas čita, gleda, sluša... ali ne kupuje, ne troše novac, što tim ljudima koji to rade fenomenalno paše, jer to su mahom mladi ljudi.

Ja njih uopće ne osuđujem sa stanovišta morala što to rade jer bilo bi lijepo da svi imaju dostup do tog materijala, i da ga mogu platiti, jer netko mora i živjeti od stvaralaštva, onaj koji to proizvodi, kao što su nakladnici glazbe, proizvođači filmova, glazbenici, pisci i svi ostali. Ako nema tog protoka novca onda nema ni te industrije.

Suočeni s tom situacijom mi jednostavno moramo redefinirati naše vlastito poslovanje, i upravo smo u fazi tog redefiniranja i pokušavamo naći jedan novi poslovni model koji je funkcionalan za ovaj početak 21. stoljeća, i u kojem se to može održati. On naravno ima svoj aspekt kroz Internet prodaju, kroz tzv. zemaljske knjižare, kroz nakladništvo i kroz sve stvari koje smo do sada radili, ali s jednim drugačijim pristupom.

A to bi bilo?

Taj pristup ide za tim da moramo stvarat svoju vlastitu publiku kroz vlastiti medij, i da samo tako možemo održat taj ekonomski model. Vjerujem da to što će kolege iz branše, kao i naši korisnici... vidjeti izvana jedan je malo drugačiji Algoritam koji će se malo drugačije postaviti u tom novom rasporedu, najviše u odnosu prema kupcima. Ne možemo više održati model u kojem proizvodimo za nepoznatog kupca, gotovo da ga moramo promijeniti tako da proizvodimo za poznatog kupca.

To znači promjenu kompletne filozofije firme koja će se morati pretvoriti iz trgovačke firme u firmu koja se bavi informacijama, to je taj najveći pomak kako ga ja vidim. Tamo gdje smo imali puno prodavača sad ćemo morati imati puno više sistem inženjera, zato što svijet ide u područje informatike, zato što će Internet postati mjesto gdje će sve živjet, taj virtualni svijet treba bolje integrirati i ono što je naš cilj je integracija fizičkih i virtualnih knjižara. To je osnova našeg razmišljanja.

Cijeli intervju pročitajte na Modernim vremenima