nastavlja se do nedjelje, 4. srpnja

Ciklus 'Prekinuta mladost' u Dokukinu

28.06.2021 u 15:50

Bionic
Reading

Na mladima svijet ostaje, mnogi znaju reći, ali što je s onim mladim životima koji svoje formativne dane iz određenih društvenih, tjelesnih i inih razloga ne mogu u potpunosti proživjeti? Ciklus filmova započet prošloga vikenda, nastavlja se do nedjelje, 4. srpnja, kada službeno završava ovogodišnja sezona u Dokukinu KIC, i to uz pet naslova koji na različite načine prilaze mladom subjektu u formiranju i odupiranju ustaljenim obrascima

DJEVOJČICA je nagrađivani dokumentarac francuskog redatelja Sébastiena Lifshitza koji transrodnoj Sashi prilazi otvorenog uma i blagonaklonog oka. Sasha ima sedam godina i bez trunke sumnje zna da je djevojčica. Ipak, u kontekstu društva, sama činjenica nije toliko bjelodana i općeprihvaćena. Sashina obitelj neumorno se bori sa službenim tijelima i osobama ne bi li drugima približili ono što njihovo dijete osjeća. Lifshitz za svoj nježni subjekt stvara siguran prostor. U ciklusu su i dva višestruko nagrađivana filma, švedsko-škotska produkcija Scheme Birds i švedski film Transnistrija, stoji u priopćenju.

SCHEME BIRDS donosi priču o temperamentnoj tinejdžerici u Škotskoj koja se na svoj način pokušava istrgnuti iz ralja društvenih očekivanja, a režirale su ga dvije filmašice iz Švedske, Ellen Fiske i Ellinor Hallin. Drugi film na programu u subotu, TRANSNISTRIJA, vodi nas u ruralni gradić na sjeveru Transnistrije, separatističke i službeno nepriznate enklave u Moldaviji. Ovaj liričan portret Anne Eborn prelijepom pastelnom i zrnatom 16-mm kamerom, uz pratnju melankoličnih pop-pjesama, pokazuje moć mladosti naspram arhaične i nefunkcionalne infrastrukture.

Ciklus se sastoji i od dva intrigantna naslova, talijanskog dokumentarca Služiti druge i finsko-dansko-bugarske produkcije Veerin čarobni život. SLUŽITI DRUGE film je Davidea Maldija o malenom Luci koji mora naučiti kako biti hotelijerski sluga u rigidnoj disciplini jedne ugostiteljske škole. Portret izgubljene nevinosti u svijetu rada povremeno je humorističan, ali u svojim temeljima okrutan: dok učenici uče da je krajnja svrha njihovog rada zadovoljan gost, njihov adolescentski duh buja.

Naposljetku, Tonislav Hristov bugarski je redatelj zaslužan za dokumentarac o mladoj Veeri koja svoje traume pokušava nadići uz pomoć LARP-a, VEERIN ČAROBNI ŽIVOT. Pristup nevidljivog promatrača, muhe na zidu, daje nam iskreni uvid u uloge koje su potrebne za borbu s demonima iz vlastite prošlosti.