Pod sloganom Design matters, žiri natječaja Lice knjige je od 129 konkurenata odabrao pet finalista u kategorijama najbolje grafički oblikovane knjige u cjelini, najbolje oblikovanog ovitka, ilustracije knjige u cjelini te naslovne ilustracije. Njihova imena bit će proglašena u Knjižnici Bogdana Ogrizovića 21. listopada, a na istom mjestu od 19. do 23. listopada bit će izložene knjige 19 finalista natječaja
Drugu godinu zaredom u organizaciji Knjige u centru i pod stručnim pokroviteljstvom ULUPUH-a dodjeljuje se nagrada Lice knjige. Na ovogodišnji natječaj stiglo je čak 50 prijava više no lani.
'Ono što mi je posebno drago jest činjenica da su knjige prijavili autori, dizajneri i ilustratori, no i velik broj nakladnika, što pokazuje da i izdavači postaju svjesni važnosti dizajna knjige i, naravno, vrijednosti dizajnera kao bitnih suradnika u procesu stvaranja knjige', rekla je Ana Đokić iz Knjige u centru
U žiriju Lica knjige bili su Mario Aničić i Igor Stanišljević, članovi Sekcije za grafički dizajn i vizualne komunikacije ULUPUH-a, te David PerošBonnot i Ivan Gregov, članovi Sekcije primijenjenog slikarstva, karikature, ilustracije i crtanog filma.
'Pomak se definitivno dogodio, i to nabolje, no to sigurno nije pomak u dizajnu knjiga generalno, nego je naprosto pristigao veći broj radova. Prva godina je bila oskudnija jer se za natječaj nije dovoljno znalo. Očekujem da će situacija sljedećih godina biti još bolja, a pravi pomak u dizajnu knjiga moguć je kada veći broj izdavača počne naručivati dizajn od kvalitetnijih dizajnera i za to odluči ulagati i adekvatan novac', o ovogodišnjoj konkurenciji rekao je Igor Stanišljević. Komentirajući aktualnu situaciju u dizajnu hrvatskih knjiga, istaknuo je da je situacija prilično loša, iako postoji blagi porast svijesti o dizajnu kao bitnom elementu u izdavaštvu.
'Dizajnera imamo dovoljno, ne previše, ali dovoljno, ali ni približno dovoljno izdavača koji shvaćaju potrebu za dizajnom i koji su to spremni i platiti. To najbolje možemo vidjeti na Interliberu, gdje imamo nekoliko trgovaca koji drže uvozne knjige. Kad ih usporedimo s većinom domaćih izdanja, a govorimo najviše o komercijalnim izdanjima, vidimo da je usporedba smiješna. Iz gomile vizualnog smeća izdvaja se tek nekoliko izdavača koji su shvatili čemu dobar dizajn služi. Oni preostali koji to ubrzo shvate opstat će na tržištu, a ostalima moje saučešće, jer kako je istaknuto u Business Weeku: 'U 21. stoljeću dizajn će preuzeti ulogu koju je u 20. igrao marketing'', kazao je Stanišljević.
O trenutačnoj situaciji možda najbolje govori i potez žirija koji je odlučio u kategoriji najbolje ilustrirane naslovnice u finale uvrstiti četiri umjesto pet knjiga, kao u ostalim kategorijama.
'Jednostavno, tu se nije ponudilo toliko dobrih radova kao u drugim kategorijama. Čini se da se kod ilustracije naslovnice najbolje snađu dizajnerski obrazovani ilustratori', istaknuo je član žirija Ivan Gregov
Na pitanje gdje je hrvatski dizajn knjiga u odnosu na svjetsku produkciju, Gregov je rekao da je to teško usporedivo jer je svjetska produkcija golema, kvalitativno i kvantitativno.
'Kod nas se nađe vrlo nadahnutih i uzbudljivo ilustriranih knjiga koje je zadovoljstvo pogledati. U nekom presjeku godišnje ili novije produkcije takve su ipak u manjini, ali vjerojatno je tako i u bilo kojoj drugoj zemlji. Među finalistima ovdje imamo zbilja 'svjetski' ilustrirane knjige, a jedna, ona ilustratora Torjanca, već je pobjednica prestižnog međunarodnog natječaja, mislim da to nešto govori', zaključio je.
Pogledajte finaliste