'Don Giovanni' jedna je od tri opere proizašlih iz kompozitorove suradnje s jednim od najpoznatijih libretista u povijesti, Lorenzom da Ponteom, uz 'Figarov pir' i 'Cosi Fan Tutte'
Nakon veoma dobrog početka sezone prijenosa iz Metropolitana Donizettijevom rijetko izvođenom 'Annom Bolenom', u kojoj je ruska sopranistica Anna Netrebko u naslovnoj ulozi osuđene engleske kraljice pokazala zavidnu razinu vokalne discipline i suvereno vladanje scenom, kao drugi prijenos sezone najavljena je još jedna nova produkcija, ovaj put dobro znanog standarda, Mozartovog 'Don Giovannija'.
Novu produkciju za Metropolitan potpisuje režiser Michael Grandage, dobitnik nagrade Tony i relativni početnik u opernim režijama. Njegova vizija visoko simboličkog i višeznačnog djela o libertincu koji se odbija pokajati, označenog kao 'dramma giocoso', u prvi mah ne naznačuje ikakav bitni iskorak. S tradicionalnim kostimima i radnjom smještenom u 18-stoljetnu Sevillu, britanski režiser ostaje vjeran svom credu da je sadržaj važniji od koncepta. No dok je režija mahom ocijenjena kao promišljena, istovremeno kao nemaštovita i neuzbudljiva, glazbeni protagonisti zaradili su ipak nešto izraženiju naklonost kritike.
Naslovnu ulogu tumači poljski bariton Mariusz Kwiecien koji upravo u ulozi Don Giovannija bilježi znatno iskustvo, njegovog slugu Leporella Luca Pisaroni, a u podjeli muških uloga pažnju svakako privlači ime iskusnog lirskog tenora Ramona Vargasa u ulozi Don Ottavija. Među ženskim ulogama Donnu Annu tumači Marina Rebeka, Donnu Elviru talijanska sopranistica Barbara Frittoli, čiji je nastup najavljen u ciklusu Lisinski subotom u ožujku, dok u ulozi Zerline debitira nova štićenica diskografske kuće Deutsche Grammophon Mojca Erdmann.
Iako je kao dirigent najavljen pouzdani James Levine, zbog bolesti će ga zamijeniti talijanski dirigent Fabio Luisi, kojeg se sve češće spominje kao potencijalnog nasljednika na zvučnoj poziciji glazbenog direktora Metropolitan opere.