Od nesmiljeno kritičkog pogleda na nove dizajn produkte, preko kolumni za 'smart' kulturu življenja do izricanja novih trendova, blogovi o dizajnu postali su neizostavna referenca koja jasno konkurira oficijelnim magazinima
U Milanu je upravo okončan Salone Internazionale del Mobile, najvažniji godišnji susret dizajnerskog svijeta na kojem se predstavlja ne samo sav dizajnerski establišment, već i ideje, koncepti koji će više-manje obilježiti tekuću godinu, kako u komercijalnom smislu, tako i u postavljanju trendova za blisku budućnost.
Pomalo grubo i površno rečeno, Milano je za svijet produkt dizajna ono što je Pariz za modni svijet ili sajam Art Basel za suvremenu umjetnost. Milanski sajam standardno je poznat kao show-off mjesto, idealno za premijeru ulickanih predmeta iza kojih stoje zvučna dizajnerska imena. No posljednjih godina, off prostori kao što su Zona Tortona postali su pravi istraživački laboratoriji produkt dizajna, u kojima se fokus prebacuje s gotovih, industrijski proizvedenih i uglavnom skupih, teško dostupnih predmeta na razvitak ideja i autorskih edicija preko kojih se ispipava puls industrije.
Stoga se kao postfestum najvažnijeg godišnjeg susreta u svijetu dizajna čini umjesnim predstaviti mjesta na internetu koja aktivno i kritički prate svijet dizajna, tzv. dizajn blogove. Prednosti praćenja blogova nisu zanemarive. Za razliku od glossy, oficijelnih publikacija, blogovi su značajno manje ovisni o komercijalnim ograničenjima oglašivača te mogu pružiti veći prostor nezavisnim, mlađim snagama i autorskim naklonostima. Zatim, interaktivnost weba dopušta necenzurirano kritičko praćenje svih noviteta. Tako je posve moguć scenarij da najglasnije najavljivane novitete, iza kojih stoje moćne korporacije i sveprisutne kampanje, posve zasjene neki nezavisni projekti.
Jedna od najvažnijih adresa za praćenje suvremenog dizajna je magazin Dezeen koji, po vlastitim riječima, ima jasan i nedvosmislen cilj: predstaviti najbolje iz svijeta arhitekture, dizajna i interijera prije svih ostalih. S preko milijun mjesečnih posjeta, Dezeen nije postao samo nezaobilazna referenca za sve one koji dizajn drže visoko na vlastitoj agendi, već i mjesto diskusije na kojem se instantno može ispipati reakcija publike na novi produkt, bilo da se radi o novom stolcu ili bočici parfema.
Jednako važna adresa je i Designboom koja mjesečno bilježi dva i pol milijuna posjeta i 250.000 pretplatnika. Designboom možda je i najkompletnija nezavisna publikacija na kojoj se dizajn promatra kao prava interdisciplinarna grana. Posve otvoren korisnicima, Designboom nudi online kursove iz dizajna za potpune amatere dok istovremeno predstavlja prototipove avangardnih dizajnera te Proustove upitnike na koje odgovaraju bardovi dizajna poput Ettorea Sottsassa i Alessandra Mendinija.
DesignObserver mjesto je na kojem utjecajni kritičari donosi eseje na čitav niz tema, koje sežu od grafičkog dizajna do urbanizma.
U skladu s današnjim eko sloganom 'proizvodimo manje, ali pametnije', OZOlife donosi probrani pregled održivog dizajna, ethic-chic mode i ekoturističkih destinacija. Blog Green Home Life nudi mogućnost online konzultacija sa stručnjacima za 'zelenu' industriju, a Re-nest nudi niz opcija za 'zelenu terapiju' stambenih prostora.
A u nedostatku glossy publikacija koje prikazuju pomno uređene interijere, DesignSponge donosi vlastiti izbor interijera te vodiče s odabranim dizajn adresama za većinu svjetskih metropola.