Festival Jazz.hr/proljeće trajao je četiri dana, a u Zagrebu je okupio dvoje vrhunskih glazbenika - Ayako Shirasaki i Alana Broadbenta - te pružio priliku mladima da pokažu što znaju
Ovogodišnji festival Jazz.hr/proljeće u svom 25. izdanju održavao se od 25.do 28. ožujka te doveo u Zagreb dvoje vrhunskih svjetskih glazbenika Ayako Shirasaki i Alana Broadbenta, a tijekom četiri dana priliku da se predstave publici dobili su još i nedovoljno afirmirani hrvatski jazz glazbenici te legenda hrvatske glazbe Jimmy Stanić
Festival je u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog otvorila japanska pijanistica i skladateljica koja živi u New Yorku, Ayako Shirasaki, predstavivši se sa svojim triom u kojem uz nju sviraju kontrabasistica Noriko Uead i bubnjar Quincy Davis.
U izvedbama standarda, uglavnom s novog albuma 'Some Other Time', trio je demonstrirao zajedništvo i uigranost, a svaki od glazbenika vrhunsko sviračko umijeće. Uz sjajna sola oduševili su uzbudljivim međuigrama. Uvjerljivi su bili u izvedbama balada, ali i u super-brzim tempima. Iznimno raspoloženi, glazbenici su se upuštali u sitne ludorije, primjerice Davis je žonglirao narančama, a Shirasaki i Ueda pjevali su japansku folk pjesmu kao najavu za jazzističku izvedbu. Uz jedinstvenu atmosferu u dvorani Vatroslava Lisinskog i vrhunsku izvedbu Ayako Shirasaki Tria, čarobnoj glazbenoj večeri u Zagrebu pridonijela je i publika koja je uživala u nesvakidašnjem događaju te na kraju umjetnike nagradila dugotrajnim aplauzom i pozvala na dodatak.
Zvijezda ovogodišnjeg festivala bio je Grammyjem nagrađivani pijanist, skladatelj i aranžer Alan Broadbent koji je 26. ožujka održao solo koncert u Lisinskom te se u izvedbama standarda predstavio kao sjajan improvizator i glazbenik velike muzikalnosti. Posebice je briljirao u izvedbama balada. Svoje oduševeljenje publika je iskazivala dugotrajnim aplauzima, a nakon svake izvedbe pljesak je potrajao kao da se radi o svršetku koncerta, kao da ga publika želi pozvati na dodatak. Bilo je tako i na kraju koncerta kad je doista odsvirao dodatak poslije kojeg je još jednom izlazio na pozornicu kako bi zahvalio obožavateljima.
Broadbent, koji je u Zagrebu gostovao tri dana, u petak je u dvorani Hrvatskog društva skladatelja održao glazbenu radionicu. Kroz priču o svojem glazbenom putu govorio je o raznim podžanrovima jazza, glazbenicima koji su ih obilježili, značajkama te glazbe. Posebice su dojmljive bile demonstracije na glasoviru kroz koje je pokazao da je pomno proučio povijest jazza te koliko je to važno u razvoju svakog glazbenika. Odgovarajući na pitanja nekih od mnogobrojnih polaznika radionice otkrio je tajne sviračkog, ali i skladateljskog i aranžerskog umijeća.
U petak je u večernjem koncertnom programu u do posljednjeg mjesta ispunjenoj Maloj dvorani Lisinski oduševio pjevač Jimmy Stanić, koji je nastupio uz Scharf Club Swing Quintet i gosta, harmonikaša Marjana Krajnu. Publika je toplo pozdravila izvedbe Stanićevih skladbi i jazz standarda, a po svršetku nagrađen je ovacijama kao prava legenda hrvatske glazbe. Posve neuobičajeno za koncerte jazza, u trenutku kolektvnog ushita Staniću iz publike doletio i jedan grudnjak.
U drugom dijelu koncerta održana je tradicionalna manifestacija Nove nade jazza "Marjan Marjanović", jedina koja sustavno predstavlja neafirmirane hrvatske jazz glazbenike. Predstavile su se pjevačice i instrumentalisti koji još nisu poznati širem krugu ljubitelja jazza.
Ovogodišnji festival završio je u subotu nastupom Jazz orkestra HRT-a uz gosta, pijanista Alana Broadbenta. Iako je bilo planirano da on svira glasovir i dirigira, oduševljen orkestrom i načinom na koji ga je njegov stalni šef-dirigent Saša Nestorović pripremio, Broadbent je već na prvoj zajedničkoj probi odlučio da ulogu dirigenta prepusti Nestoroviću. Tako se u potpunosti mogao posvetiti sviranju s orkestrom kojem je iskazao divljenje i pred publikom.
Na programu su bile njegove skladbe i aranžmani, uglavnom s albuma 'America the Beautiful'. Radi se o profinjenoj i dinamičnoj glazbi punoj boja. Naime, Bradbent, koji veliku pažnju polaže melodiji, u svojim aranžmanima često koristi flaute, sopran saksofone, bas klarinet i limena puhačka glazbala s prigušnicama, što utječe na poseban zvuk. Dobitnik dvaju Grammyja upravo za svoje aranžmane, i na ovom je koncertu pokazao zašto je cijenjen u najvišim glazbenim krugovima i zašto ga na suradnje pozivaju zvijezde kao što su Diana Krall, Natalie Cole i Paul McCartney.