Jedanaesto izdanje ZagrebDoxa, koje počinje 22. veljače i traje do 1. ožujka, ove će godine u 16 programa prikazati više od 150 filmova širokog spektra tema i stilova iz samog vrha suvremene svjetske i domaće dokumentarne produkcije. Za nagradu Veliki pečat u regionalnoj konkurenciji natjecat će se 18 filmova, među kojima i sedam hrvatskih dokumentaraca
Koliko su ljudi spremni darovati svoje vrijeme i trud te koliko smo svi mi spremni ulagati u zajedničko propituje redateljica Vlatka Vorkapić filmom 'Besplatno', u produkciji Fade Ina i Zagreb filma.Svoje stavove i argumente iznose u filmu i zagovornici i protivnici besplatnog među političarima, znanstvenicima, volonterima i primateljima besplatnog. Koliko je besplatno zapravo besplatno, sve veća prisutnost lažnog besplatnog u strategijama pridobijanja potrošača, koncept pro bono i koncept volontiranja, ograničavanje prava na besplatno školovanje i liječenje iako je besplatno školstvo i besplatno zdravstvo temelj društvene pravednosti - sve su to teme koje se u ovom dokumentarcu zrcale u pojedinačnim ljudskim sudbinama.
'Bolesno' redatelja Hrvoja Mabića, u produkciji Fade Ina, Zagreb filma i Drugog plana, priča je o homoseksualnoj djevojci i njenom odnosu s djevojkom Martinom koja joj daje podršku u oporavku od teške traume uzrokovane pokušajem roditelja i psihijatrice da izliječe njenu 'bolest'. Jednog ljeta Ana dogovara vjenčanje sa svojom djevojkom Martinom u Amsterdamu. Ona je u Martini našla ono za čim je čeznula: djevojku koja je ne smatra 'ludom' i vjeruje u njezin oporavak. Martina je uvjerena da će Ana biti savršena partnerica kada prođe kroz svoj traumatični period, a na Ani je da pakao prošlosti, koji još uvijek plamti u njoj, izbaci iz sebe.
'Lijepo mi je s tobom, znaš', redateljice Eve Kraljević, u produkciji Hulahopa, govori o autoričinoj sestri Miji koja ima Downov sindrom. Tijekom devet godina snimanja Eva je snimila Mijine snove, želje, ideje o životu, ljubavi i stvari koje je usrećuju. Mijina mašta, humor i sposobnost da pronađe radost u malim stvarima uče nas kako živjeti sa zahvalnošću.
'Posljednjih 100', redateljice Morane Komljenović, u produkciji Fade Ina i Zagreb filma, prati događanja tijekom posljednjih stotinu dana aktivnosti kultnog riječkog kluba Palach. Klub je zatvorio vrata u svibnju 2013. godine nakon 45 godina djelovanja. Film je svojevrsni memento jednog razdoblja riječke klupske scene. Ne pitajući se za prošlost kluba, film prati emotivne procese kroz koje prolaze zaposlenici i voditelji kluba odbrojavajući sate do kraja – ili novog početka?
'Rakijaški dnevnik' redatelja Damira Čučića, u produkciji Hrvatskog filmskog saveza, prati ilegalnu izradu rakije koju je vodio Eric Maria Strom (odnosno Mario Haber), tehničar zvuka i predani proizvođač rakije. Više od desetljeća snimao je razgovore i zvukove u vlastitoj kući i oko fermentora alkohola. Ovaj film rekonstrukcija je tih audiosnimki u slikama koje ih najbolje opisuju i treba ga gledati ušima. Mario Haber tragično je preminuo u ljeto 2014. godine. Rakijaški dnevnik posveta je toj posebnoj osobi i neobičnom liku koji bi često, kao u filmu, ostajao nevidljiv, gotovo poput duha.
'Riba ribi grize rep' redatelja Nevena Hitreca, u produkciji Hrvatskog filmskog saveza, prati sukob dvaju lokalnih ribičkih društava. Kroz najmanje se najjasnije vidi najveće. U ovom slučaju najmanje je sukob dvaju lokalnih ribičkih društava: Štuke i Šarana. Mali Brdovec i veliki Zaprešić. Dok se hihoćemo gledajući njihove svađe, borbu za priznavanje i koncesiju, prevratničke skupštine, izdaje povjerenja, potezanje veza, kupovanje glasova, legalne i manje legalne pravne manevre – nekako nam je cijela priča bliska, otprije poznata. Pa da, to je Hrvatska u malom. U dobru i u zlu. To su ti naši, hrvatski ljudi, sposobni svakog prevesti žednog preko vode, pronaći rupu u zakonu veličine mikrona, veliki moralisti kada treba nekoga preveslati, uvijek principijelni – do neke granice, zagriženi kada dokazuju svoju pravicu, i ponekad sretni kada susjedu crkne krava.
'Veruda - film o Bojanu', redatelja Igora Bezinovića, u produkciji HRT-a, priča je o 24-godišnjem Bojanu koji je dvadeset godina svog života proveo u pulskom kvartu Veruda, a četiri i pol godine svog života u zatvorima u Turopolju, Sisku, Glini, Remetincu, Puli, Zagrebu i Rijeci.