Motovun Film Festival i ove godine donosi presjek najboljih europskih filmova pomalo nezamijećenih od strane art mainstreama, kao i najbolje što dolazi iz Hrvatske i njenog susjedstva. S istarskog brda šalju nam izbor filmova koje ne treba propustiti te obavijest da na festivalu ipak neće biti hrvatske premijere fdokumentarca Jima Jarmuscha 'Gimme Danger' o Iggyju Popu i njegovim Stoogesima koji je nakon projekcije u Cannesu odlučio premontirati svoj film , zbog čega su sva već dogovorena prikazivanja, uključujući motovunsko, blokirana do daljnjega. U dogovoru s producentima i distributerima filma, novu, premontiranu verziju filma prikazat će čim redatelj dopusti.
U Motovun dolazi jedan od najpoznatijih i najnagrađivanijih slovenskih filmaša, Damjan Kozole s novim filmom Noćni život s kojim je nedavno osvojio nagradu za najbolju režiju na festivalu u Karlovyim Varyma. Napeti triler istražuje tamnu stranu Slovenije i skrivene živote dobro poznatih 'pobjednika tranzicije', a sve počinje kada policija pronađe poznatog odvjetnika golog na ulici, prepunog ugriza od pasa i sa strip on igračkom na sebi.
Drugi regionalni film koji se bavi mračnom neistraženom stranom društva je Dobra žena Mirjane Karanović, prvi redateljski rad jedne od najpoznatijih glumica postjugoslavenskih prostora, nastao u hrvatskoj produkciji za koju je nedavno nagrađena u Puli.
Dobra žena propituje važnu i provokativnu političku temu – dogovornu šutnju o ratnim zločinima. Film je svjetsku premijeru imao na najvećem američkom festivalu nezavisnog filma, Sundanceu u Park Cityju.
Sa Sundancea dolazi i drama Neke žene poznate američke indie redateljice Kelly Reichardt. Ovaj „mali“ sentimentalni mozaični kolaž od tri priče spajaju tri velike glumačke zvijezde: Laura Dern, Michelle Williams i Kristen Stewart
Domaća redateljica Snježana Tribuson u Motovun se penje novom melodramom u prepoznatljivom stilu, ali ovog puta u ruhu opere, filmom Sve najbolje s kojim je nedavno u Puli osvojila tri Arene.
Argentinski Klan gangsterska je kronika nastala prema istinitim događajima o obitelji Puccio koja iza fasade dobrostojeće buržujske obitelji skriva tajnu o otmicama bogataša koje skrivaju u vlastitoj kući. Smješten u kontekst posljednjih godina argentinske vojne diktature i ranih dana povratka u demokraciju, Klan je već sad postao najgledaniji argentinski film svih vremena.
Psihodelični autobiografski film Poezija bez kraja legendarnog filmaša, stripaša i ateističkog mistika Alejandra Jodorowksog, drugi je u nizu njegovih filmskih memoara koji nas kroz lik mladog Alejandra vodi u Santiago sredinom prošlog stoljeća. Odrastanje dječaka u procjepu između očekivanja svojeg strogog konzervativnog oca i vlastite želje za poniranjem u boemski svijet pun seksa i nasilja prošaran je tipičnim redateljevim elementima fantazmagorične taštine i strip-realizma.
Kao odgovor na ozračje sumorne eskalacije nacionalizma, klerikalizma i netolerancije.Motovun donosi filmove poput Vive ili Tangerine koji govore o rodnim manjinama, ruski film (M)Učenik Kirila Srebrenikova, ambijentiran u mikrokozmos jedne kalinjingradske gimnazije, točno pripovijeda u kakvom svijetu smo se tijekom 2016. probudili. U svijetu u kojem su oni koji agresivno mašu religijom nasrnuli na sve stečevine laičke modernizacije. A to su stečevine koje će Motovun uvijek braniti.
Iz Motovuna stiže i napomena da je veliki Jim Jarmusch nakon projekcije u Cannesu odličio je premontirati svoj film Gimme Danger o Iggyju Popu i njegovim Stoogesima, zbog čega su sva već dogovorena prikazivanja, uključujući motovunsko, blokirana do daljnjega. U dogovoru s producentima i distributerima filma, novu, premontiranu verziju filma prikazat će čim redatelj dopusti.