U sklopu izložbe Moda i odijevanje u Zagrebu 60-ih godina 20. stoljeća, koja je otvorena do 19. svibnja, Muzej grada Zagreba priredio je popratni filmski program u kinu Europa, s dva žanrovski i kronološki različita filma – dokumentarni film Trst, Jugoslavija i igrani film Ljubav i moda
Dokumentarni film Trst, Jugoslavija (2017.), koji će se prikazati 23. travnja, upotpunjuje izložbenu temu Želje i mogućnosti koja obrađuje Trst kao željenu shopping-destinaciju 60-ih godina 20. stoljeća, u okviru koje su izloženi kultni odjevni predmeti kupljenih u tom talijanskom gradu, poput traperica i balonera, ženski komplet u kolorističkom psihodeličnom uzorku, odjeća s op-art motivima.
Jugoslavenski film Ljubav i moda, na rasporedu 28. travnja, bio je veliki kino hit nakon premijere 1960. godine, a svojedobno je izazvao euforiju jer je o svakodnevnom životu, s prisutnim zapadnjačkim obrascima ponašanja, progovorio na zabavan i za naše područje neuobičajen način te se u sadržajnom smislu odmaknuo od dominantnog žanra kritičkog filma.
Popularnosti filma doprinijela tada jedna od najpoznatijih glumica Beba Lončar koja je ženama i djevojkama s područja bivše Jugoslavije postala modni uzor.
Kako se ističe u najavi programa, taj je film promovirao izgled i kulturu odijevanja kao i obrasce ponašanja dominante u zapadnoeuropskim zemljama što je vidljivo na izložbi u temi Utjecaji televizije i filma na modu i odijevanje.
Izložba o fenomenima modnog, 20. stoljeća na lokalnoj razini
Muzej Grada Zagreba tom je izložbom želio istražiti i prezentirati modne fenomene najuzbudljivijeg desetljeća 20. stoljeća na lokalnoj razini, nastavljajući se na izložbe u zagrebačkim muzejima koje su tematizirale modu i odijevanje – Drugarica à la mode (Muzej suvremene umjetnosti), Žuži Jelinek: Ambasador mode (Muzej grada Zagreba) i Šezdesete u Hrvatskoj: Mit i stvarnost (Muzej za umjetnost i obrt).
U više izložbenih cjelina posjetitelji se upoznaju s modnim utjecajima šezdesetih, procesom kreacije i proizvodnje odjevnog predmeta, načinima plasmana na tržištu te uporabom odjevnih predmeta od trenutka njihova dolaska do konzumenta.
Šezdesete su bile godine velikih promjena u stilu odijevanja, uvjetovanih tehnološkim napretkom, prosperitetom, razvojem potrošačke kulture i države blagostanja te utjecajima pop-kulture i novim svjetonazorom poratne generacije.
Unutar Jugoslavije tih je godina Zagreb bio vodeći industrijski centar, intenzivira se i diversificira proizvodnja u odjevnoj industriji, a istodobno se oporavlja obrtnička produkcija.
Izložba svjedoči i o tome kako su, premda je industrija odjeće odgovarala na elementarne potrebe tržišta, modni utjecaji sa Zapada nalazili put do domaćih potrošača, osobito pripadnika mlađe populacije – koje standardizirani modeli nisu zadovoljavali.