U četvrtak je u splitskom HNK-u premijerno izvedena opera Giacoma Puccinija 'Madame Butterfly'. Uoči premijere redatelj Dražen Siriščević priznao nam je da osjeća daleko veću napetost nego prije premijere opere 'Aida' kojom je na otvaranju prošlogodišnjeg Splitskog ljeta debitirao kao redatelj
Kod pisaca je običaj da se nakon debitantskog hita očekuje famozni drugi roman. Nije drugačije ni u ostalim umjetnostima, a pred svojom drugom režijom našao se Dražen Siriščević, ravnatelj Lisinskog i veliki promicatelj opere. 'Odgovornost je puno veća jer znam da su i očekivavanja puno veća. Ono prvo se može pripisati i nekom iznenađenju kod publike, a sad publika očekuje barem to, ako ne i nešto bolje', rekao nam je Siriščević.
Budući da 'Madama Butterfly' u Splitu nije igrala trideset godina, ideja najužeg autorskog tima bila je napraviti 'Madama Butterfly' baš onako kako ju je Puccini zamislio, bez ikakvih eksperimenata i utvaranja da Butterfly može biti nekakva drukčija, da treba ići u neko drugo vrijeme i da oni mogu smisliti bolju dramu nego što je napravio sam Puccini.
Giacomo Puccini skladao je operu 'Madama Butterfly' 1904. već kao proslavljeni autor 'Manon Lescaut' (1893.), 'La Boheme' (1896.) i 'Tosce' (1900.). Ta tragična opera o nesretnoj ljubavi mlade Japanke na praizvedbi u milanskoj Scali doživjela je potpun neuspjeh, nakon čega ju je Puccini doradio te je nekoliko mjeseci poslije uspješno izvedena u Bresci i postala jedna od najizvođenijih opera svjetskog repertoara.
'Ajmo poslušati Puccinija i ajmo prema Pucciniju na tragu te japanske kulture napraviti jednu predstavu koja će danas govoriti suvremenim jezikom', objašnjava polazišnu točku redatelj Siriščević.
Kod uspješne i hvaljene izvedbe 'Aide' publika je izrazito dobro reagirala na scenografiju Slavena Raosa i kostimografiju Juraja Zigmana. Iako nije bilo lako zamisli autorskog tima prilagoditi zadanom prostoru Peristila, redatelju se iz sadašnje perspektive čini da je bilo puno lakše nego je to slučaj s HNK-om gdje su krenuli praktički od nule.
'U ovoj situaciji čekao nas je mrak i vi morate unijeti svjetlost u taj mrak. Morate napraviti u tom mraku nešto da bude vidljivo, jasno i logično. Puno više koraka treba napraviti nego na Peristilu, kojem se nije bilo lako prilagoditi. Ovdje smo krenuli ispočetka i morali osmisliti cijeli svijet krenuvši od nule', kaže Siriščević koji je i na novoj predstavi surađivao s Raosom i Zigmanom.