Google je proveo istraživanje kako bi ustanovio što utječe na odluku publike o tome koji će film pogledati u kinima. Nakon analize informacija prikupljenih posljednje dvije godine ispostavilo se da savjeti filmaša, kritičara, glumaca ili usmena predaja nisu imali velik utjecaj
Studija Googlea i tvrtke Millward Brown Digital bila je fokusirana na proces istraživanja i odlučivanja o tome što će publika pogledati u kinodvoranama. Čak četiri od pet filmofila koriste videostranice, ponajviše YouTube, kako bi dobili informacije o filmu.
U 39 posto slučajeva filmski foršpan oblikuje njihovo razmišljanje i privlačnost prema određenom filmu te je bitno značajniji faktor od informacija koje nudi ekipa samog filma, mišljenja prijatelja i poznanika ili na posljednjem mjestu – filmskih kritičara.
To donekle objašnjava ogromnu gledanost, primjerice, 'Igara gladi'
Iako je iznenađujućih 39 posto zapravo dio publike koja se već izjasnila kao obožavatelji filma koji koriste videostranice za pronalazak informacija o njima, ovaj udio je svejedno iznenadio istraživače. U doba prije interneta foršpani su bili samo dio uobičajenog oglašavanja i najave dolaska filma u distribuciju, ali kad je veza postala dovoljno brza za download, internet je postao glavna platforma odlučivanja.
Ovdje pogledajte Infografiku istraživanja
Nakon objave iščekivanog foršpana za prequel 'Zvjezdani ratovi: Fantomska prijetnja' dogodio se radikalan preokret. U rekordnom roku nakon objavljivanja skinut je 3,5 milijuna puta te je postao pokretač trenda 'kulture foršpana'. Danas su vrlo popularni i 30-sekundni teaseri za foršpane, što je u biti reklama same – reklame.
Drugim riječima, sami foršpani postali su podjednak događaj kao i filmovi koje promoviraju, ponekad čak i grandiozniji, jer foršpan mora samo obećati neprekidna uzbuđenja i duhovitost dok sam film, nažalost po njega, mora to i isporučiti.
Uvijek postoji i druga strana - nakon oduševljenja, brojne kritike upućene foršpanima uglavnom se svode na to da otkrivaju prevelik dio radnje, da su svi iskoristili sve 'dobre štosove', da prikazuju dijelove koji nisu dio filma te da su potpuno drugačiji duhom, atmosferom i radnjom te navode na stranputice koje sam film u konačnici ne opravdava. No informirani filmofili i dalje vjerno konzumiraju foršpane, tvrdi Googleovo istraživanje, i u skladu s viđenim donose odluke o odlasku u kino.
Istraživanje pokazuje da čak 70 posto publike 'razmišlja o više filmova prije nego se odluče za određeni'. Oni koji preferiraju dramu najviše pažnje posvećuju samoj radnji, obožavatelji komedija odlučuju ovisno o glumačkoj ekipi dok ljubitelji akcije paze na to tko je redatelj. Najzanimljiviji su fanovi horora, a oni svoje odluke baziraju uglavnom na terminima u kojima filmovi igraju. Ako se poklapaju s njihovim rasporedom, više-manje je svejedno hoće li gledati 'Ouiju' ili 'Under The Skin'
Jedina skupina za koju se pokazalo da su joj bitne i pozitivne kritike pripada grupi koja se odlučuje za obiteljske i filmove za djecu. Preporuke su bitne zbog izbjegavanja psovki, nasilja i golotinje, pokazuje studija.
Stoga je zaključak istraživanja da odluke o uživanju u kinu pokreću promocija i hype oko filma. Sve se svodi na ono što se može prodati i prezentirati na najelegantniji i najprofitabilniji način.