U Kerempuhu je svečanom dodjelom nagrada zatvoreno ovogodišnje 44. izdanje festivala Dani satire Fadila Hadžića
Najboljom predstavom u cjelini 44. Dana satire Fadila Hadžića proglašena je u subotu u Zagrebu humorna drama ‘Ja od jutra nisam stao’ Une Vizek u režiji Nane Šojlev i izvedbi ansambla Satiričkog kazališta Kerempuh.
Na svečanoj dodjeli nagrada kojom je u subotu u Kerempuhu zatvoreno ovogodišnje, 44. izdanje festivala Dani satire Fadila Hadžića, predstava ‘Ja od jutra nisam stao’ odnijela je još i nagrade za najbolji tekst Uni Vizek, Jerku Marčiću za ulogu koju je publika najbolje prihvatila i Marku Makovičiću za najbolju sporednu mušku ulogu.
Predstavu je prosudbeno povjerenstvo u sastavu glumica Dijana Vidušin, redateljica Tamara Damjanović i novinarka Bojana Radović, ocijenilo djelom koje beskompromisno tjera publiku na ozbiljno promišljanje, istodobno nudeći vrhunsku zabavu. ‘Predstava je to u kojoj baš sve - štima: od precizne i promišljene režije, do vrhunskih glumaca koji su se svojim likovima dali do zadnje kapi krvi, suza i znoja’, stoji u obrazloženju pročitanom na dodjeli.
Uz Veliku nagradu Večernjeg lista za najbolju predstavu u cjelini, Uni Vizek je za tekst predstave dodijeljena Nagrada Fadil Hadžić za najbolji tekst, u kojemu je Vizek, kako je rečeno, redajući klišeje ‘stvorila dramski tekst u kojem nema ni mrvice banalnosti’, kreirajući ‘svijet koji je svima u stanju otvoriti oči, pokazati koliko je nepravedan svijet nejednakosti, koliko snage treba da bi se danas i ovdje bilo - žena od karijere’.
Za ulogu Prvoga u toj predstavi, Jerko Marčić dobio je Nagradu Ivo Serdar za ulogu koju je publika najbolje prihvatila, a koja je ‘centralna točka predstave, sidro koje sve druge, podjednako očajne muškarce, drži na okupu’, dok je Nagrada za najbolju sporednu mušku ulogu dodijeljena Marku Makovičiću za ulogu Drugoga, u kojoj ‘zadivljujuće dozira komiku i daje svoj maksimum kao slab, nesiguran i nesretno zaljubljen u muškarac u okrutnom svijetu u kojem vladaju žene’.
Nagrada za najbolju režiju otišla je u ruke Marine Pejnović, čiji se redateljski rukopis u režiji predstave prema kolumnama Viktora Ivančića ‘Bilježnica Robija K.’ u izvedbi Satiričkoga kazališta Kerempuh, ‘odlikuje brzim ritmom, sklonošću groteski, te naoko minimalističkim sredstvima kojima se postižu veliki kazališne učinci’.
Za uloge Mame i Smilje u toj predstavi glumica Linda Begonja nagrađena je za najbolju žensku ulogu, u kojoj je, po mišljenju prosudbenog povjerenstva, pokazala da spretno barata komikom, te ‘u toj spretnosti podjednako koristi svoje tijelo, odvažno srce i jaku glavu’, pri čemu baš nikada ne sklizne u nepotrebnu karikaturu lika.
Ugu Koraniju pripala je Nagrada Sabrija Biser mladom glumcu do 28 godina za ulogu Veršinina u autorskom projektu Bobe Jelčića ‘Tri sestre’ prema drami Antona Pavloviča Čehova u izvedbi Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, a uloga Olge u istoj predstavi donijela je Nini Violić nagradu za najbolju sporednu žensku ulogu 44. Dana satire Fadila Hadžića.
Nagrada za najbolju mušku ulogu Mladen Crnobrnja Gumbek dodijeljena je Draženu Šivaku za uloge u predstavi Darija Foa ‘Mistero Buffo’ u režiji Lee Delong i izvedbi Grupe u koprodukciji s Triko Cirkus Teatrom iz Zagreba, a dodijeljena je i posebna nagrada za specijalno postignuće, i to za kolektivnu igru glumačkom ansamblu predstave ‘Dijete našeg vremena’ Ivane Vuković u režiji Helene Petković i izvedbi Play Drame iz Splita.
44. Dani satire Fadila Hadžića ove su se godine iznimno umjesto u lipnju održali u rujnu te su, zbog posebnih epidemioloških okolnosti, prikazali samo predstave iz Hrvatske. Od 13. do 26. rujna u Satiričkom kazalištu Kerempuh prikazano je ukupno devet predstava u odabiru izbornice Željke Turčinović.
Svečanu dodjelu nagrada zaključio je u subotu koncert Maje Posavec i benda.