Ayako Shirasaki 25. ožujka otvara festival Jazz.hr / proljeće u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog
Program ovogodišnjeg obljetničkog 25. festivala Jazz.hr/proljeće donosi od 25. do 28. ožujka u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu četiri glazbene jazz poslastice. Jedna od njih je nagrađivana Ayako Shirasaki, japanska pijanistica i skladateljica koja svoj pristup zasniva na spoju bebopa i romantične elegancije, i koja će se prvi put predstaviti hrvatskoj publici. Tijekom karijere surađivala je s mnogim uglednim jazz glazbenicima, a na koncertu u Lisinskom predstavit će se sa svojim triom u izvedbama standarda i vlastitih skladbi, uglavnom sa svojeg novog albuma "Some Other Time".
Koju poruku želite poslati ljudima dok izvodite svoju glazbu?
Glazba je univerzalan jezik pa se nadam da će glazba koja dolazi iz naših srca doprijeti i do naše publike u Hrvatskoj.
Odakle crpite nadahnuće?
Moja je glazba nadahnuta be-bopom, bojom, pričom i razgovorima trija.
Tko su Vaši omiljeni jazz izvođači i uzori?
Bud Powell, Bill Evans, Clifford Brown i Art Tatum.
U Japanu ste izgradili uspješnu karijeru klasične pijanistice; što je potaknulo Vašu odluku da se prebacite na jazz i nastavite karijeru u New York Cityju?
Na fakultetu sam bila ozbiljna studentica klasičnog klavira, no ne mogu reći da sam u Japanu imala uspješnu karijeru. Tek nakon fakulteta počela sam ozbiljnije raditi na karijeri jazz pijanistice i to je trajalo nekoliko godina. Što sam više nastupala u Japanu, to sam više željela iskusiti pravu stvar – New York.
Koji je Vaš omiljeni, nezaboravni nastup?
Američko klavirsko natjecanje Jacksonville u saveznoj državi Floridi 2004. godine, na kojem sam završila kao treća od pet vodećih finalista. Bila je to vrlo uzbudljiva večer i nikada neću zaboraviti veliki pljesak koji sam dobila od publike. Tu je i solo koncert u Hamburgu 2009. godine (snimljen uživo i izdan na CD-u Falling Leave). Za mene je to bio iznimno poseban nastup. Osjećala sam se kao da hodam po oblacima ili letim poput leptira. Mogla sam izvesti sve što sam željela izraziti. Osjetila sam iznimnu slobodu u izvođenju glazbe.
Kakvi se osjećaji bude u Vama dok svirate?
Radost, uzbuđenje, sentimentalnost, zaigranost i sl. Ovisi o karakteru pjesme.
Godine 2010. bili ste suosnivačica Glazbene škole Sakura. Kako Vam se sviđa podučavanje mladih glazbenika?
Vodim satove pod nazivom „Mama i ja“ namijenjene maloj djeci koja govore japanski. Osim toga, držim privatne instrukcije starijoj djeci. Naučila sam puno toga kroz podučavanje. Na satovima se više zabavljam pa to utječe i na moje jazz nastupe.