ANKETA

Koliko vi možete izdržati? Poznato je koliko iznosi idealna duljina filma

30.04.2024 u 09:59

Bionic
Reading

U filmskim krugovima godinama se govori o tome da su 'ozbiljni' filmovi postali sve duži i sve sporiji, za što gledatelji imaju sve manje strpljenja, a aktualno istraživanje provedeno na 2000 Amerikanaca u neku ruku potvrđuje tu tezu

Naime istraživanje Talker Researcha pokazalo je da optimalno trajanje filma za većinu gledatelja u prosjeku iznosi 92 minute. Petnaest posto ispitanika u istraživanju izjasnilo se da su oni duži od 120 minuta prihvatljivi, a samo dva posto ispitanika u stanju je pogledati film dulji od 150 minuta, prenosi The Guardian.

Na prvi pogled ova tvrdnja ne odgovara stvarnosti u kinima: devet od 10 filmova s najvećom zaradom svih vremena traje preko dva sata, a tri ('Osvetnici: Završnica', 'Avatar: Put vode' i 'Titanik') i preko tri sata. Samo remake 'Kralja lavova' iz 2019., na devetom mjestu, traje kraće od dva sata - 118 minuta.

Nedavno je debata o duljini filmova otvorila novo područje. Naime pojedina kina su prilikom prikazivanja filma 'Ubojice cvjetnog mjeseca' Martina Scorsesea ubacila stanku, što je razljutilo dosta redatelja. 'Sjedite ispred TV-a i satima gledate nešto. Dajte malo poštovanja kinu', rekao je.

Drive-in kino na Borongaju
  • Drive-in kino na Borongaju
  • Drive-in kino na Borongaju
  • Drive-in kino na Borongaju
  • Drive-in kino na Borongaju
  • Drive-in kino na Borongaju
    +31
Drive-in kino na zagrebačkom Borongaju (ilustrativna galerija) Izvor: Pixsell / Autor: Marko Juric/PIXSELL

Nedavno istraživanje na portalu What to Watch pokazalo je da se prosječno trajanje komercijalno najuspješnijih filmova povećava, s prosjekom od 141 minute u 2022. u usporedbi sa 110 minuta u 1981. Naveden je niz razloga, od činjenice da streaming platforme omogućavaju ljudima da, za razliku od odlaska u kino, gledaju što hoće kad hoće, do želje da se u punom sjaju prikažu akcijske sekvence i skupi vizualni efekti, sve češći u blockbusterima.

Talker Research također je pitao ispitanike koriste li titlove tijekom gledanja TV-a, pri čemu ih je 33 posto reklo da to nikad nisu radili, a 16 posto tvrdi da ih je uvijek koristilo. Znakovito je da je udio onih koji se služe titlovima sve veći među generacijom Z - čak 30 posto.

U anketi u nastavku možete s nama podijeliti svoje dojmove o tome koliko, po vama, treba trajati idealan film.