PECHAKUCHA U SC-U

Kovač i Popović favoriti prve zagrebačke večeri kreativaca

16.01.2009 u 12:30

Bionic
Reading

Projekt PechaKucha Night, čiji naziv potječe od japanske riječi za ćaskanje, nastao je s ciljem dinamičnog predstavljanja kreativnih ljudi koji za to na raspolaganju imaju 20 svojih vizualnih materijala i 20 sekundi za priču o svakom od njih, odnosno točno šest minuta i 40 sekundi

Izravnim uključenjem u Tokio i pozdravnom porukom arhitekata Astrid Klein i Marka Dythama, idejnih začetnika koncepta PechaKucha, započela je prva zagrebačka večer kreativaca.

Večer izmjenjivanja kreativnih sokova, kako ju je nazvao jedan od organizatora, Davor Bruketa, okupila je mnogobrojne posjetitelje. Iako se prva zagrebačka PechaKucha trebala održati u Kino klubu Jadran filma, događaj je u posljednji čas silom prilika premješten u dvoranu Studentskog centra. Ipak, bez obzira na dobru atmosferu, pokazalo se da je prostor pretijesan za okupljenu publiku.

Rečenicom 'prvo pa mrtvo' led je probio kazališni i filmski redatelj, DJ i višestruki kreativac Mario Kovač. Prvi i po mnogima najbolji set slajdova donio je priču o Kovačevu životu u Vugrovcu Donjem. Iziritiran gužvama, Kovač se odlučio preseliti na prigorski brijeg, no seosku idilu mu je poremetila nemogućnost uspostavljanja internetske veze. Tražeći rješenje prvi put susreo se s udrugom za postavljanje bežičnih sustava Dugave Wireless, koja mu je nakon mnogih napora to i omogućila.

Iako se u prvi mah činilo da se radi o Kovačevoj crtici iz života i da nije posve shvatio koncept, posljednjim slajdom objasnio je da 20 slika najavljuje njegov najnoviji dokumentarni film posvećen upravo udruzi i bežičnoj tehnologiji. Njenom zaslugom on, 'i njegovu brat Robert također', nesmetano istražuju razne internetske kulture, dočarane slikom silikonske ljepotice.

Ivan Kožarić na osebujan se način pozabavio temom uništavanja okvira. Bez suvišnih riječi, Kožarić je u manje od šest zadanih minuta uz pomoć pile, voditelja i pojedinih posjetitelja razbio 20 okvira. Za istim je ostacima okvira po završetku PechaKuche zavladala prava pomama, pa je nekolicina sretnika kući pošla s rekvizitima.

Kostimografkinja i dizajnerica Ivana Popović prezentaciju je započela slajdom, kako je pojasnila, svoje mrtve kćeri koja se ubila razočarana mnogobrojnim modnim angažmanima. Iste je sudbine i Big Brother Rina koja je samoubojstvo počinila jer joj je netko rekao da je debela.

'Mandžurijsku poslovnu ženu su koknuli jer je u zemlju htjela uvesti časopise Elle i Decore, a madame Butterfly se ubila jer jednostavno nije kužila što su anoreksija i bulimija', objašnjavala je Popovićeva. Modnim masakrom nastavila je u duhu svojeg nedavnog performansa 'Kako je moda ubila kiparicu'.

Rafaela Dražić predstavila je internetski magazin Unzine orijentiran na teme koje mainstream novinarstvo zaobilazi, Nicole Hewitt slajdovima je dočarala film 'In time' koji dokumentira nastajanje jedne 'nove generacije plesača', a Simon Bogojević Narath najavio svoj animirani film o borbenom mačevanju čiju premijeru planira za 2010. godinu.

Predstavile su se i jake domaće dizajnerske snage. Grupa Numen pričala je o projektu impresivne stilizirane kazališne scenografije, Platforma 9.81 o 'Novim svjetionicima hrvatskog Jadrana', a Studio UP o projektu zgrada Gimnazije u Koprivnici.

Posljednja power point prezentacijia pripala je glumcu i aktivistu Viliju Matuli. Matula je predstavio 'publiku za posebne namjene' i pozabavio se pitanjima smije li gledatelj ušetati na scenu usred predstave.

Opušten koncept PechaKuche vidljiv je bio i iz interakcije s publikom, iz koje su se nerijetko čuli uzvici 'glasnije' ili 'ne čujemo te'. Po završetku prezentacija uslijedio je nastup JabbaTona uz ćaskanje. Prva zagrebačka PechaKucha pokazala se, uz nekoliko početničkih propusta, uspješnom. Organizatori su izrazili zadovoljstvo te za drugu, koja će se održati u ožujku, obećali bolji smještaj.