Njemački četverac pokazao je zašto je danas, po svemu sudeći, najutjecanija glazbena formacija na svijetu, a nastup koji se prati s 3-D naočalama jedinstveno je iskustvo u kojem se zvukovlje i vizualni efekti spajaju u multidisciplinarni luna park
U sklopu turneje na kojom promoviraju svoj magnum opus '3-D The Catalogue' koji je ove godine zasluženo dobio Grammyja kao ponajbolji dance/elektronski album, Kraftwerk su u četvrtak, 22. veljače nastupili u ljubljanskoj Hali Tivoli. Premda je posrijedi glazbeni događaj par excellence koji je na vrijeme najavljivan u regiji, skupilo se samo oko četiri tisuće ljudi smještenih u malu dvoranu Tivoli. Vjerojatno je tomu uzrok i činjenica da Kraftwerk u sklopu turneje nastupa još i u Sarajevu, Beogradu i Puli, a mnogi koji su odlučili iz Hrvatske zapaliti u Ljubljanu panično su na dan koncerta prodavali svoje karte zbog loših vremenskih uvjeta.
No, oni koji su došli, uistinu su bili dijelom izvanserijskog nastupa. Kad je posrijedi Kraftwerk, onda, dakako, nastup i ne može biti doživljen u gabaritima standardnoga glazbenog showa. Već na osjetilnoj ravni koncert je bio drukčiji zato što su posjetitelji dobili 3D naočale s kojima su efektno mogli pratiti zbivanja na platnu u pozadini, ali i doživjeti druge trodimenzionalne efekte. S time u vezi je vjerojatno i činjenica da jačina zvuka nije bila na standardnoj razini već nešto niža što je iziskivalo i dodatni unos svakoga posjetitelja. Jer, Kraftwerk se ne prilagođava publici, nego je to obratno.
71-godišnji Ralf Hütter i trojica članova koji su se Kraftwerku priključili između 1989. i 2012. godine cijeli nastup očekivano su proveli iza konzola na kojima su bili postavljeni prijenosnici, sintesajzeri, elekroničke perkusije i ostala tehnika. Odjeveni u fluorescentna Spandex odijela, s beživotnim izrazima lica u dvosatnom su nastupu proveli publiku kroz jedinstveni glazbeni doživljaj koji najcjelovitije odražava europsku glazbu 20. i 21. stoljeća.
Ne čude stoga mišljenja da je Kraftwerk danas utjecajniji od Beatlesa. Prije svega, premda je u zadnje 32 godine izdao samo jedan novi album, Kraftwerk aktivno i dalje nastupa šireći polje tehnoloških iskustava pritom čekajući da tehnologija - koliko god brzo napreduje – tek sustigne njihove ideje. Jer, Kraftwerk cijelu karijeru stvara taj začudni konglomerat tehnoloških zvukova ucijepljujući u svoj glazbeni izričaj intenzitet i emociju.
Za razliku od ostala dva najutjecajnija svjetska banda, Beatlesa i Ramonesa, Kraftwerk je morao sam stvarati svoje glazbene obrasce, s obzirom da je nakon Drugog svjetskog rata njemačka suvremena glazba sasvim zamrla. Kraftwerk je krenuo ispočetka, njegovi članovi klasično su glazbeno obrazovani i stvorili su novu glazbenu esenciju, u čemu su, zapravo najsličniji Ramonesima koji su također ogoljeli glazbu na ono osnovno.
Nastup Kraftwerka koji je izveo koktel glazbenih struktura od četvrtog im albuma 'Autobahn' do posljednjeg +Tour De France Soundtracks' završio je s dva spektakularna bisa. Na prvome su izveli 'The Robots', no umjesto njih, za kozolama su bili roboti s njihovim likovima. Na drugom bisu odsvirali su 'Aero Dynamik', 'Planet of Visions' i efektni pastiž s albuma 'Electric Cafe': 'Boing Boom Tschack', 'Techno Pop' i 'Musique Non Stop', nakon čega se član po član u najklasičnijem teatarskom smislu naklonio publici i završio iznimno dojmljiv nastup.
Stoga će, vjerujem, mnogi od posjetitelja zacijelo 29. kolovoza otići u Pulu da vide ljetnu varijantu banda, a onima koji nisu ovoga puta dobacili do Ljubljane, definitivno preporučujem da ovaj 3-D nastup pogledaju u pulskoj areni na otvorenju Dimensions festivala.