Novo repertoarno mikro-kino MaMa otvara se i počinje sa programom na zagrebačkoj lokaciji Multimedijalnog instituta 14. studenoga i to projekcijom nekoliko filmova uvaženog američkog eksperimentalnog redatelja i umjetnika Jeromea Hilera. Program će se održati u 19 sati, a uključuje četiri kratkometražna Hilerova filma: Marginalia, In the Stone House, New Shores i Ruling Star
Umjetnik Jerome Hiler eksperimentalni je filmaš, slikar i majstor vitraja. Svoj je filmski opus započeo u New Yorku u vrijeme zamaha novog američkog vala. U posljednja 2 desetljeća njegov opus je doživio pojačanu recepciju, usporedivu s djelom Hilerovog životnog i umjetničkog partnera Nathaniela Dorskog, koji je dobro poznat zagrebačkoj publici, stoji u najavi.
Nakon projekcije otvaranja, program mikro-kina MaMa do kraja studenoga uključuje još dva filma: u četvrtak, 21. studenoga u 19 sati bit će prikazan dokumentarac Ryuichi Sakamoto: Coda, a 28. studenoga u isto vrijeme Mladost/Proljeće, prvi dio trilogije Wanga Binga.
Dokumentarni film Ryuichi Sakamoto: Coda u režiji Stephena Nomure Schiblea prati život i
karijeru nedavno preminulog japanskog skladatelja Ryuichija Sakamota, kao i njegovu borbu s karcinomom, njegov ekološki aktivizam nakon katastrofe u Fukushimi, glazbena nadahnuća te interes za ambijentalne zvukove i filmsku muziku. Kao solo glazbenik, ali i kao član Yellow Magic Orchestra, Ryuchi je bio pionir prve inkarnacije synth popa kao i drugih smjerova elektroničke glazbe. Nakon raspada spomenutog benda, Sakamoto gradi status međunarodno priznatog filmskog skladatelja - za glazbu u filmu Posljednji kineski car Bernarda Bertoluccija 1987. nagrađen je Oscarom, Grammyjem i Zlatnim globusom. Skladao je i za Bertoluccijeve filmove Čaj u Sahari i Mali Buda, Zmijske oči i Femme Fatale Briana De Palme i Povratnik Alejandra Gonzáleza Iñárritua.
Film Mladost/Proljeće prvi je dio dokumentarne trilogije jednog od najistaknutijih svjetskih dokumentarista Wanga Binga. Spomenuti film prikazan je u konkurenciji prošlogodišnjeg filmskog festivala u Cannesu, a prikazuje naporan rad mladih tekstilnih radnika u kineskom gradu Zhili, 150 km od Šangaja. Drugi dio trilogije Youth (Hard Times) bit će prikazan u sklopu nadolazećeg 22. izdanja Human Rights Film Festivala, dok će posljednji dio Youth (Homecoming) biti prikazan početkom 2025. u kinu MaMa.
Mikro-kino MaMa naslanja se na 25-godišnji kontinuitet filmskih programa Multimedijalnog instituta, najprepoznatljivijih kroz Human Rights Film Festival, kao i programe i aktivnosti jednako dugovječnog programa Vizualni kolegij. Redovne projekcije održavat će se svakog četvrtka, a repertoar kina koncipiran je kroz dva smjera: aktualnu autorsku produkciju te kroz “klasičniji” kurirani program, vezan uz autorske cikluse, obilježavanje značajnih godišnjica i slično. Također, pored redovnih projekcija, povremeno će biti organizirane projekcije ciljane za specifične populacije: prije svega za rastuću migrantsku zajednicu kao i djecu. Ulaz na kompletan program je slobodan.
Cilj djelovanja mikro-kina MaMa, kapaciteta 30 sjedala, jest između ostalog, postati i prostorom socijalizacije filmofilske zajednice. Programski repertoar kina MaMa uključit će: aktualni autorski angažirani film – day-to-day program sa svjetskih festivala, koji nema mogućnosti biti prikazan u redovitoj distribuciji; current affairs naslove koji će pratiti izdanja novodigitaliziranih kopija, pronađenih filmova, obljetnice manje eksponiranih ali ključnih autor(ic)a; distributerski dark-horse – aktualni filmovi koji se pokazuju “preekstremni” za klasičnu distribuciju; filmovi iz partnerskih arhiva koji su imali nedovoljnu prezentnost u domaćem filmofilskom prostoru, iako su se nerijetko s nekoliko godina odmaka pokazali ključnima u razvoju filmske umjetnosti.
Zanimaju nas mogućnosti koje ideju kina i alati filma imaju u stvaranju ulaznih mjesta u pluralnosti dijeljene stvarnosti. Jedna od ideja je da se kroz filmove stvori komunikativno, razmjenjujuće mjesto u kojem sudionici sudjeluju u imaginativnoj, konceptualnoj, izvedbenoj ili geografskoj različitosti prihvaćajući relevantnost i nužnost individualnog, “mikro-identiteta” u društvenoj svakodnevici. Dijeljena stvarnost bivanja u zajedničkom fizičkom prostoru kao i zajedničkom “posjetu” imaginarnom celuloidnom ili digitalnom svijetu, doprinosi sve aktualnijem pitanju relevantnosti kina u današnjem svijetu, na presjeku online prostora i javnih mjesta, povodom najave otvaranja organizatori u najavi otvaranja kina MaMa.