Dok javnost nagađa o tome tko će zamijeniti Božu Biškupića u budućoj, rekonstruiranoj Vladi, aktualni ministar kulture svoj dugovječni mandat okončava dokazujući smisao jedne od godinama najmanje logičnih nadležnosti Ministarstva kulture - skrbništva nad ugroženim i zaštićenim životinjskim vrstama.
Naime, u ponedjeljak je Božo Biškupić ugostio pijanisticu Martinu Filjak i njenu ekskluzivnu zastupnicu Vedrana Koceić s kojom je potpisao Sporazum o provođenju aktivnosti pijanistice Martine Filjak kao ambasadorice risa.
Martina Filjak široj javnosti postala je poznata lani kad je osvojila je prvo mjesto na međunarodnom pijanističkom natjecanju u Clevelandu, a bolje upućeni znaju da je Filjak dosad višestruko nagrađivana umjetnica novije generacije koja se školovala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i na bečkom Konzervatoriju, a usavršavala se u Njemačkoj i Nizozemskoj.
Ris je, pak, rijetka i ugrožena te skrovita životinja, u Hrvatskoj proglašena strogo zaštićenom vrstom.
Od danas je Martina Filjak njegova ambasadorica i promotorica aktivnosti vezanih uz njegovu zaštitu i očuvanje.
Kako je došlo do razvoja simpatije Martine Filjak prema risu, a ne, recimo, vuku (koji je također zaštićen i pod patronatom Ministarstva kulture), Ministarstvo je samo obrazložilo priopćivši da je Sporazum rezultat osobnog nastojanja i zalaganja Martine Filjak da svoje djelovanje na domaćoj i međunarodnoj sceni posveti zaštiti ove vrste (risa), razlozima njene ugroženosti i potrebi njenog očuvanja i to putem aktivnosti tijekom svojih nastupa te kroz medije, usmjerenih jačanju svijesti javnosti, s osobitim naglaskom na djecu.
S druge strane, potpisujući Sporazum, Biškupić se uime Ministarstva obavezao da će u okviru provedbe ovoga Sporazuma osigurati Martini Filjak svu potrebnu stručnu pomoć te osigurati potrebne sadržaje i materijale za ostvarivanje zajedničkog cilja – zaštite risa. U priopćenju Ministarstva dalje stoji kako se ocjenjuje da se aktivnosti iz Sporazuma čine dodanu vrijednost Planu upravljanja risom.
Ukratko, vuk sit, a ovce na broju.
Klasični koncerti odsad će biti brendirani risom, kako je uostalom bilo brendirano i Biškupićevo ministrstvo – nelogičnošću svog sastava, konstruirano istodobno kao krovna institucija pijanista i pisaca te ugroženih riseva i vukova.
Naime, uz dužno poštovanje svim preživjelim risovima, kao i vrhunskim umjetničkim dostignućima pijanistice Filjak, isto ne pripada Biškupiću za jedan od posljednjih ministarskih poteza. Premda bi se iz njega dalo zaključiti da se šarolika nadležnost Ministarstva kulture odlično ispreplela u jednom klasičnoglazbeno-marketinško-zvjerozaštitničkom Sporazumu, ovaj dogovor ostat će zapamćen prije kao još jedan nesuvisao pokušaj spajanja nespojivog.