Kako se recesija odrazila na kod nas još uvijek prilično novo poduzetništvo u kulturi i isplati li se biti kulturni poduzetnik, istražio je za Deutsche Welle
Mnogi nezavisni kulturni producenti s veseljem su prije dvije godine dočekali vijest o izdvajanju sredstava namijenjenih poticanju poduzetništva u kulturi iz državne blagajne.
Prema riječima ravnateljice Uprave za malo gospodarstvo pri resornom ministarstvu Tihane Kraljić, namjena tih sredstava je vrlo široka – od nabave opreme do organizacije događanja, piše Deutsche Welle.
Za aktualni natječaj otvoren do 9. svibnja prijave još traju, a očekuje se čak i veći broj no prijašnjih godina, više od 400 prijava.
Producenti kulturnih projekata zadovoljni su inicijativom ministarstava gospodarstva i kulture. 'To je nešto što može pružiti sadržaj za nove tehnologije, za elemente koji mogu biti profitabilni, ali i za otvaranje novih radnih mjesta', kazala je Olinka Vištica iz Hulahop produkcije. Ipak, predviđenih četiri milijuna kuna poticaja premalo je da bi se pokrenuo takav oblik poduzetništva.
Situaciju je potvrdila vlasnica kazališta Mala scena Vitomira Lončar: 'Mi se ne možemo natjecati ni za jedan drugi od još 20-ak programa Ministarstva gospodarstva – niti za potpore programima mladih niti žena – tako da smo diskriminirani, a to potvrđuje i podatak o 330 milijuna kuna predviđenih za ostale programe, dok je za nas izdvojeno samo četiri milijuna, što pokazuje koliko ovoj zemlji znači kultura.'
Bez obzira na recesiju i nedostatak novca, Lončar ističe kako stoji iza onoga što je rekla prije 25 godina, ponovno potvrdivši da sloboda nema cijenu. Cjelovit tekst pročitajte na portalu Deutsche Welle.