Programski fokus 30. muzičkog biennala Zagreb (MBZ) je 'Glazba, prostor, grad, zvuk', a u sedam festivalskih dana od 6. do 13. travnja Zagreb će 'doživjeti' transformaciju zvuka gradskoga središta u suvremeno skladateljsko pismo, istaknuto je u utorak na predstavljanju programa jubilarnoga 30. MBZ-a
Biennale se vratio u Kulturno informativni centar (KIC) Zagreb, rečeno je na konferencije za medije u prostorima KIC-a gdje su iznesene potankosti o tome glazbenom festivalu u Hrvatskoj posvećenom novoj glazbi svih žanrova. Na ovom MBZ-u obilježit će se i 40 godina od održavanja Urbofesta održanoga u sklopu MBZ-a 1979. a programom je predviđeno i nekoliko predavanja o temi Arhitektura + Zvuk što će se održati u Oris- Kući arhitekture.
Program su predstavili članovi Programskog odbora Nina Čalopek, Tomislav Oliver, Davor Hrvoj, Ivo Jospović i Damir Martinović - Mrle jer je, kako je podsjetio glavni tajnik Hrvatskoga društva skladatelja (HDS) Antun Tomislav Šaban, umjetnički voditelj MBZ-a Krešimir Seletković podnio ostavku na tu dužnost.
Sedam biennalskih dana donijet će 50 raznovrsnih programa koje će izvesti više od 400 domaćih i stranih izvođača na deset lokacija u Zagrebu, među kojima su Kino Europa, Galerija Greta, Booksa, Zagrebačko kazalište lutaka, Jazz&cabaret club Kontesa, GDK Gavella, Medijateka francuskog instituta, MSU, Lauba, ZKM te KD Vatroslav Lisinski.
Na ovome MBZ-u jazz će biti jedna od važnih točaka, rekao je Davor Hrvoj i spomenuo neke od uglednih jazz glazbenika koji je ovoga travnja nastupiti u Zagrebu. Tako će nastupiti poznati američki jazz-saksofonist Jon Irabagon, s kojime će Hrvoj i razgovarati, dok će u Laubi, u kasnom večernjem terminu, među ostalima, nastupiti i turski Ansambl Konstrukt.
Član Programskog odbora Ivo Josipović istaknuo je kako je Biennale važna točka za hrvatsko glazbeno stvaralaštvo i ustvrdio kako bi bez njega povijest hrvatskoga glazbenog stvaralaštva bila siromašnija. Jer, podsjetio je, za Biennale se ciljano naručuju djela, a posebnu brigu iskazuje se za velike forme baleta i opere, pa je tako tako činjenica da bi se bez toga vrlo lako izbrojili suvremene hrvatske balete i opere.
Nina Čalopek i Damir Martinović - Mrle istaknuli su kako je ovaj MBZ-a veliku pozornost posvetio programu za djecu i mlade pa je tako već u predbiennalskom tjednu počeo program za 'velike malene' - 'Glazba, prostor, ja' koji će se održavati sve do završetka MBZ-a, a obuhvatit će više od četiri tisuće djece iz grada Zagreba.
Martinović smatra kako su i kasnovečernji programi u Laubi 'dobar mamac' za mlade, na koji se i on svojedobno 'uhvatio', da počnu slušati glazbu koja će ih postupno pripremiti da mogu slušati i zahtjevne biennalske programe.
Jubilarni Biennale otvorit će 6. travnja, navečer, i to prije londonske premijere, višeslojno koncertno djelo 'The Garden' Richarda Ayresa inspirirano slikama Hieronymusa Boscha i Danteovom Božanstvenom komedijom, a drugi put zaredom zatvorit će ga baletna praizvedba skaldatelja Frane Đurovića. Ovaj put riječ je o baletnoj predstavi 'Hero is Tired'.
Tomislav Oliver istaknuo je i gostovanje London Sinfoniette na otvaranju 30. MBZ-a, te norveškog ansambla Cikada. Natupaju i Bruce McClure, Ivan Fedele, Alex Mendizabal, Vinko Globokar, Daniele Gasparini, Rolf Wallin i Heiner Goebbels.
Svoja nova djela na 30. MBZ-u će predstaviti Matko Brekalo, Hrvoslava Brkušić i Hrvoje Nikšić, Ivana Kiš, Mak Murtić, Zoran Šćekić, Mirela Ivičević, Ana Horvat i Miodrag Gladović, Ivan Končić, Davor Branimir Vincze, Margareta Ferek Petrić, Bruno Vlahek, Sanja Drakulić, Mirela Ivičević, Davorin Kempf i Antun Tomislav Šaban.
Muzički biennale Zagreb međunarodni je festival suvremene glazbe, prvi put je održan 1961., a svakoga travnja neparnih godina održava se u organizaciji HDS-a. Program se sastoji od koncerata simfonijskih orkestara i komornih ansambala, projekata eksperimentalnogs glazbenog teatra i suvremenogs plesa, jazza, elektronske i alternativne glazbe.