Književni nobelovac J.M. Coetzee nakon pet godina je objavio svoju novu knjigu, enigmatični i fascinantni roman 'The Childhood of Jesus' ('Isusuovo djetinjstvo), u kojemu žonglira fakte i fikciju, što je, prema riječima jednog kritičara, rezultiralo 'fantastičnim i jako čudnim djelom'
Isus Krist je već stoljećima inspiracija umjetnicima, bez obzira na to jesu li religiozni ili ne, pa ne čudi i to što se navodni Sin Božji pojavljuje i kao književni lik u brojnim romanima. Među poznatijima su 'Posljednje Kristovo iskušenje' Nikosa Kazantakisa (prema kojemu je Martin Scorsese snimio istoimeni i od Crkve proskribiran film) te 'Evanđelje po Isusu Kristu' portugalskog pisca Josea Saramaga, inače dobitnika Nobelove nagrade za književnost.
Sada se Isusom pozabavio još jedan nobelovac, J.M. Coetzee, koji je ove godine objavio roman 'The Childhood of Jesus', zaradivši odlične kritike diljem svijeta. Prema pisanju kolegice Joyce Carol Oates u New York Timesu, Coetzeejev novi roman je 'snažno napisan i vodi čitatelja na misteriozan i snovit teren', te navodi da je Franz Kafka očit utjecaj na tekst koji se bavi 'potragom za smislom'. The New Republic, pak, 'The Childhood of Jesus' opisuje kao 'najbizarniju knjigu ovog čudnog pisca', skoro pa 'nepojmljivi metafikcijski vatromet', koji je toliko originalan da zapravo 'ne podsjeća na bilo koju drugu knjigu'. Njemački Der Spiegel konstatira da u ovom romanu Coetzee 'ruši sve norme' i piše 'priču o Supermanu', koja 'prepliće činjenice i fikciju'.
Navodni Isus u romanu je petogodišnji dječak imena David, kojemu je inače omiljeni roman Cervantesov 'Don Quijote', koji sa starijim pratiteljem Simonom (s time da nije sigurno da se likovi doista zovu tako!) dolazi u izmišljeni grad Novillu, u kojemu se govori španjolski. Riječ je o uznemirujućoj distopiji, koja kroz tijek romana postaje sve čudnija, kao i dječak David. On počinje izjavljivati da će kad odraste postati spasitelj na plaži, čarobnjak i mađioničar, samouvjereno tvrdi 'ja sam istina', a usvaja ga i jedna nepoznata žena, njegova 'nova majka'.
'The Childhood of Jesus' ima otvoren kraj, koji prema pisanju kritičara Independenta ostavlja iza sebe dvojbu je li čitatelju ponuđeno 'alegorijsko remek-djelo ili nešto previše neuhvatljivo da bi zadovoljilo'. U svakom slučaju, čini se da nikome novi roman J-M. Coetzeeja nije bio dosadan, bez obzira na beskonačne mugućnosti tumačenja i autorovo odbijanje da išta objasni zbog kraja. Ili baš zbog toga.