Nakon vijesti o dugačkom redu ispred zagrebačkog HNK radi kupovine ulaznica za novu sezonu prikazivanja slavnog baleta 'Orašar' javile su se i kritike da je riječ o 'bezobrazluku' kazališta koje je gledatelje najprije obavijestilo da se karte neće moći nabavljati online, a potom ih ipak pustilo u prodaju. Iz HNK Zagreb tvrde da to nije istina
'Nezapamćeno', 'hvalevrijedan prizor', 'jedna od ljepših vijesti dana', 'dokaz da je kazalište u Hrvatskoj iznimno važno' - bili su samo neki od komentara na vijest da je zgrada Hrvatskog narodnog kazališta 2. studenoga od ranog jutra bila okružena publikom. Ljudi su satima strpljivo čekali u redu da bi kupili ulaznicu za balet 'Orašar', koji je ove sezone na repertoaru od 29. studenoga do 5. siječnja.
Raskošna zimska bajka Petra Iljiča Čajkovskog premijeru je doživjela u prosincu 1892., a u Hrvatskoj se od 2011. prikazuje nova verzija u koreografiji Dereka Deanea. Već dug niz godina priča o djevojčici Klari koja ispod bora pronalazi drvenog orašara i s njim proživljava čudesne dogodovštine nezaobilazna je tema božićnog razdoblja. Slovi za najizvođeniji balet svih vremena, a na službenim stranicama HNK Zagreb u najavi stoji da ovacije za ovaj baletni spektakl 'traju dulje nego za bilo koju predstavu' te da sve izvedbe redovito brzinski rasprodaju.
Iako su reakcije na vijest o redu ispred kazališta u Hrvatskoj, uopće, a osobito zbog baleta, bile većinom pozitivne, pojedinima ipak nije bilo sasvim jasno kako se ovo moglo dogoditi u 21. stoljeću, kad se sve preselilo online.
Nije u pitanju lijepa vijest, komentirala je domaća blogerica na Twitteru, već 'znak nesposobnosti i bezobrazluka prema vjernim gledateljima kojima je HNK rekao da neće biti online prodaje': 'U redu su bile i mame kojima djeca plešu u baletu. U podne je HNK pustio karte u online prodaju. Stotine ljudi satima su se smrzavale uzalud.'
Iz HNK Zagreb kažu da to nije istina.
'Od 10 sati ujutro 2. studenoga paralelno su se prodavale ulaznice na blagajni i online, o čemu svjedoči izvješće iz istoga dana koje pokazuje da su se do 17 sati prodale 5702 online karte za 'Orašar' i druge predstave, a na blagajni njih 2079. Nismo nigdje posebno isticali da se ulaznice mogu nabaviti i online, ali zato što je online prodaja naša standardna praksa od 2006. Jedino ovaj put nismo davali mogućnost rezervacije karata. Osim toga, sve je bilo u skladu s našim dosadašnjim poslovanjem', poručuju iz HNK.